Går i ide efter varje träning?
Hejsan!
Min sambo är en van tränare och försöker att få mig att träna också. Jag har tränat lite då och då sedan tonåren. Tilsammans med min sambo har vi gått till gym, olika pass och så. Jag känner mig starkare och alert, men varje gång jag tränar så känner jag mig sååå trött att jag måste lägga mig o sova i timmar. Känns som jag har blivit kört igenom en ångvält. Känner inte alltid hunger. Sambon däremot blir superglad och är alert ca en kvart efter träningen.
Frågan är: vad gör jag för fel? För jag kan inte tänka mig att jag har ett rubbad metabolism (BMI på 23) eller annat somatisk hälsoproblem. Har det hänt Er? Kan ni hjälpa mig att klura ut det?
Tack på förhand.
Jag blir också superpigg efter träning.
Äter du tillräckligt inna så du har energi att använda dig av?

Jag blir också väldigt trött efter träning och vet inte riktigt vad det beror på. Antar att jag inte äter rätt efter träningen som gör att man blir supertrött. Men människor fungerar annorlunda :) Du kanske tar ut dig omedvetet när du tränar som gör att du blir trött efteråt?
Se till att få i dig snabba kolhydrater direkt efter träningen. Vänta inte ens tills du kommer hem. Ta med dig bananer och ät i provrummet eller påväg hem.
Det är energibrist och den enda boten är att intaga energi. :-)
Glöm inte heller att dricka ordentligt under passet. Vätskebrist gör en oxå trött.
Lycka till! Kör hår!