Träning iFokus

Träning

Etikettskador-och-problem
Läst 2798 ggr
WinterPrince
2011-09-29 21:21
1

"Lår"kaka

Jag har förstått att lårkakor är ganska vanliga bland idrottare så jag tänkte ställa min fråga här.

Jag har fått en "vad"kaka. Min häst sparkade mig och träffade på sidan av vaden.

Det blev rejält blått och det började så småning om rinna ner och lägga sig i hälen. Nu har även det nästan bleknat helt.

Kvar är en förhårdnad på vaden stor som en hästhov.

Vad har ni för tips för att bli av med hårdnaden? Finns det några huskurer?

[pixa3]
2011-09-29 21:28
0

Samma sak hände mig i vintras, fast på låret, så det blev en lårkaka för mig Flört
Så det blev ett fint och jämnt hästskomärke, till och med broddarnas avtryck syntes på låret.
Vet inte om jag kan rekommendera dig några huskurer till förhårdnaden, men varma duschar hjälpte mig iallafall, vet inte om cirkulationen kom tillbaka bättre till förhårdnaden då eller något.
Dock fick jag hoppa på kryckor ett tag efteråt, och när jag skulle sova kunde jag bara ligga på ena sidan osv..

WinterPrince
2011-09-29 22:03
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#1 Hur lång tid tog det innan förhårdnaden försvann? På lördag är det 3 veckor sedan.

Kunde inte heller sova på den sidan i början, hade lite svårt att börja gå också, men var man bara igång så gick det bättre.

[pixa3]
2011-09-29 22:09
0

#2 Har tyvärr för mig att det tog ett bra tag, kanske 6-7 veckor skulle jag gissa på :/ (det kan ha varit kortare också!!)
Men jag minns inte till helt 100% heller, också kanske det är olika från person till person, beroende på hur snabbt man läker :)

Det blev något fel i min höft eftersom jag blev träffad rätt högt upp på låret, därför kunde jag knappt gå första tiden

WinterPrince
2011-09-29 22:11
0

Okej, men då vet jag på ett ungefär.

Fisfia
2011-10-03 22:02
0

Massage!

WinterPrince
2011-10-03 22:03
0

#5 Men det gör ju så ont, bara man trycker lite lite på det…