form av träningschema
Försöker lägga upp nån form av träningschema.
Vill gå ner lite i vikt och minska lite på fettet (minska på fettet i princip överallt, men främst då höfterna), men vet inte riktigt var jag ska starta. Eftersom jag redan sportar mkt (fotboll, handboll och även innebandy då och då) så vet jag inte riktigt om det är så enkelt att börja där, iochförsig så är det mest styrka och inte så mycket kondition vi håller på med, kanske bör jag ut och springa någon gång i veckan? Förmodligen är det maten man får börja med, ska man minska portionerna eller helt enkelt minska på kolhydraterna/kalorierna eller hur det nu är? Vilken mat ska man då undvika?
Tacksam för alla slags tips jag kan få då jag är rätt "ny" på detta.
Har ej tillgång till gym, och är 14år om det har nån betydelse.
ingen aning om grupp.
För att förbränna fett är det konditionsträning som gäller, så att springa, cykla eller på annat sätt öka sin konditionsträning är ofta en bra början.
Vad gäller kost-råd så är det väldigt svårt att ge tips om man inte vet hur du äter och sådär. Det är väldigt individuellt det där med hur ofta/mycket man behöver äta, men tänk på att ordentlig mat håller dig mätt längre. Dra ner på socker-intaget, och äter du mycket kolhydrater så är det sällan fel att minska ner lite på det. Ät ordentliga måltider med mycket grönsaker och protein samt nyttiga mellanmål, och gå inte och små-ät.
Du verkar ju redan sporta en hel del, så då är ju det viktigt att du äter ordentligt och näringsrikt så att kroppen har bränsle att ta av.
tack för ditt svar!
något tips på mat som håller en mätt längre då? 
Man kan äta var tredje timme och äta långsamma kolhydrater