Träning iFokus

Träning

Etiketttips-inspiration
Läst 1303 ggr
[Lava&Zorro]
0

Hur får jag motitvation??

Hej!

När jag var yngre så spelade jag handboll och tränade 2-3 ggr/vecka+ matcher på helgerna, men efter 3år så slutade jag pga studier, så tappade jag allt nästan förutom på vintrarna då vi med familjen åkte skidor..

Sen började jag i högstadiet med att cykla, jogga och red otroligt mycket, MEN i gymnasiet tappade jag allt igen pga fester, rökning och pojkvän,.. Men nu har jag på två år gått upp 12kg och jag vill gå ner dom igen- vill komma i mina avoritjeans igen..

Snälla är det någon som kan hjälpa mig att återfå motitvationen igen? Träning+ mat man kan äta under träning?

Tack på förhand :)

Zadeira
0

Att hitta motivation är inte alltid så lätt. Det gäller att du hittar en form av träning som du själv tycker är rolig. Jag personligen föredrar att träna ensam och powerwalkar, joggar och gymmar mycket själv, men tycker att ett gympa-pass är kul då och då. Känn efter om du föredrar ensam-träning eller om du vill ha någon som pushar dig och "tvingar dig" att hänga med och träna eller gå på regelbunden träning. Vill du gymma, jogga, powerwalka, simma, träna fotboll/handboll/basket, gå på aerobics, rida osv? Vad känner du att du är sugen på? Det är lättare att hitta motivation om man gör något man tycker är roligt, inte bara tränar för att!

[Lava&Zorro]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det enda som hindrar mig nu egentligen- är att jag inte har mina springskor här hemma, måste hämta dom.

Men är sugen på att ta upp handbollen igen! Men känner att jag är så dålig jämfört med andra i min ålder så därför har jag inte tagit tag i det. Nu har vi två valpar så dom kommer få mig att börja gå ut, sen kan jag ha mitt "eget hemmagym" med lite övningar och hantlar.

Ridingen har jag tagit upp igen så ska försöka rida 1-2-3 gånger i veckan. Cykla vill jag också göra, för det ger superbra gratisträning.

Nej men precis måste känna att det är roligt- tror att jag pressar mig öfr mycket för att alla andra är så smala. + att det är en del som påpekar att jag har blivit stor, vilket jag inte är, jag är 170 och väger 65kg innan var jag nere på 47 så det är stor skillnad. Men jag ska börja med att gå långa promenader sen påöka med jogging :)

Zadeira
0

Träna inte för att andra tycker du är stor. Träna för att du tycker det är roligt och för att du mår bra av det. Du kommer aldrig kunna behålla motivation om det bara är för att du vill bli smalare eller för att andra tycker det är bra. Träna för din egen skull. Och stirra dig inte blind på vågen! Känn efter hur kroppen mår och hur kroppen förändras.

Det låter ju som om du redan har börjat komma igång och då är det lättare att fortsätta.