racer cykel Merida Road Lite 901
Hej!
Jag har tittat på lite begagnade cyklar på nätet för att se om det blir något vidare intresse.
Ska vara med i ett triathlonlopp om några veckor och funderar på en tjejklassiker nästa år.
Men min fundering är om denna cykel (Merida Road Lite 901) är något att satsa på. Vill inte lägga ut för mycket pengar i dagsläge, denna kostar 4500 kr. Är det för mycket?
Andra förslag?
Det beror ju helt på skicket och hur långt den rullat.
Om det är en kantstött cykel som har några år och runt hundra mil på nacken så tycker jag att du borde kunna pruta ner den en tusenlapp.
Kolla upp om den överhuvudtaget passar storleksmässigt och om det behövs någon service innan du tävlar med den.
Du får ingen riktig racer för det priset. Men om du bara ska göra triathlon och tjejvättern med den så duger denna.

Hej!
Och tack för svar! Cykeln har inga repor, har förvarats inomhus och gått max 40 mil. Tänkte nu i första hand se om jag överhuvudtaget kommer att fastna för detta. Just nu är det kul, men vad vet jag om ett år, och därför vill jag inte heller satsa allt för mycket pengar.
Sen om jag fortsäter kan jag tänka om och då vet jag förhoppningsvis också mer vad jag vill ha och behöver.
Vanligtvis kör jag mest styrketräning och har så gjort i 7 år regelbundet. Men det ena utesluter ju inte det andra.
Då är det ett bra pris och en helt ok nybörjarcykel.
Vem vet.. Du kanske tar cykeln istället för bilen framöver när du ska kortare sträckor under 3 mil? :-)
Själv har jag ingen bil utan cyklar överallt. Har köpt en kärra för storhandlingar och har dubbdäck på vintern.