Träning iFokus

Träning

Etikett: tävlingar-lopp
Läst 1413 ggr
Agnez94
0

Lucialoppet, Skryllegården

Hejsan! Jag hade tänkt att springa Lucialoppet den 10/12 på skryllegården, S Sandby utanför Lund. Men så kollade jag för ett tag sen resultaten för de olika tävlanden och blev helt slagen (loppet är ca.4,5km). Alla hade jätte bra tider! De sprang på tider som 18,20,23 och 26 min hela gänget. Det kanske inte är särskilt snabbt egentligen men jag är ingen snabb löpare. Mitt tempo är ungefär 8min/km på distans. Ska jag anmäla mig ändå även om det kanske är VÄLDIGT pinsamt att komma in sista av alla och speciellt om man då är 17år och förväntas vara hyfsat vältränad?

Vad hade ni gjort?

Zadeira
0

Vad spännande att du också bor här omkring Lund, det gör jag med.

Jag tycker inte att du ska bry dig om deras tider eller vad andra tycker om din tid. Jag tycker att du ska ställa upp för din egen skull! Det är din personliga tid och ditt personliga mål som spelar roll. Du ska inte jämnföra dig med andra, även om det är lätt att man gör. Om du vill springa loppet så tycker jag du ska göra det, och vara nöjd äver ditt deltagande oavsett hur långsamt det går. Ingen kommer att skratta åt dig oavsett vilken placering du får. Så bara kör på och spring för din egen skull, för att du vill och för att kämpa mot dina egna tider!

Jag springer ungefär i ditt tempo. Jag jämför inte med någon annan utan kämpar istället enbart med mina egna tider och mål. Det är ohållbart att tänka att "jag är ung och borde orka mer/springa snabbare osv", för alla har olika förutsättningar. Det håller liksom inte att oroa sig över vad andra tycker eller hur andra springer. Om jag ställer upp i något lopp så är det enbart mig själv jag tävlar mot, det är enbart mina egna tider jag behöver slå. Hur mycket bättre eller sämre än mig någon annan är spelar ingen roll alls.

Agnez94
0

Tack, det var verkligen uppigande!