Träning iFokus

Träning

Etiketthemmaträning
Läst 3281 ggr
[WX5]
0

Träning varannan vecka?

Funkar det att ha träning varannan vecka? När mannen är bort så har jag nästan inga möjligheter att träna (så länge som det är sommar iaf) så det blir bara när han är hemma. Funkar det att få en kondis och gå ner lite i vikt?

LaSadie
0

Någon form av träning är bättre än ingen. Finns det möjlighet att träna hemma? Att sätta på en video på TV'n och ge järnet de veckorna du inte kan göra din vanliga träning?

[WX5]
0

Tja lite sit-ups och liknande kan jag göra hemma. Har en motionscykel men den verkar inte vara hel.

HannaM
0

Om det är pga barnen så kan ni ju alltid ägna er åt vardagsmotion? Promenera och ha picninc, cykla, spela fotboll eller badminton eller vad som helst. Det är ju inte bara löpning och situps som är träning=)

Zadeira
0

Oavsett om det är en gång i veckan, flera gånger i veckan eller bara varannan vecka får du göra vad du kan av situationen. Lite träning är bättre än ingen.

De veckor du inte kan träna ordentligt (det som anses vara specifik träning som löpning, powerwalking, gym osv) kan du ju öka vardagsmotionen istället. Gå ett par extra steg när du kan och lyft mjölkpaketet ett par gånger. Och som HannaM säger, gör saker med barnen, delta i deras lekar och rör er tillsammans.

[WX5]
0

Ja det är pga barnen. Inte så lätt att gå eller cykla för minstingen går så sakta och cyklar sakta så det blir ingen "träning" av det hela. Dessutom vill hon vända om efter 400 meter typ. Kommer inte på något mera som ger kondis som man kan träna med barnen.

Howliten
0

Poweryoga får igång puls och ger kondition och man blir stark och smidig. Finns mängder med träning-dvds att köpa som man kan göra hemma. Cirkelträning med kroppen kan göras var som helst.

Lycka till.

Jag är glad. Är du?

[WX5]
0

Vad är cirkelträning? Oskyldig

Howliten
0

Olika övningar såsom armhävningar, situps, utfall, tänjningar som man gör ett visst antal. Exempel nedan.

Uppvärmning kan vara att hoppa hopprep i 5 min.

15 Situps, 15 utfall, 15 armhävningar, 15 bäckenlyft, osv. När man gjort ett varv gör man ytterligare 2 varv.

Avslutar men streching.

Alltihop utan annat verktyg än kroppen… och ett hopprep, men inte ens det behöver man om man inte vill.

Jag är glad. Är du?

[WX5]
0

Ja det var något sånt jag tänkte mig göra i såna fall när mannen är borta.

Howliten
0

Tuta och kör Skrattande

Jag är glad. Är du?

[mysvensk]
0

Hur gammal är minstingen? Tänkte om joggingvagn funkar?

Annars har vissa gym (i alla fall mitt) lekrum för barnen också

[WX5]
0

Hon är 4 år och åker inte vagn längre. Cyklar gör hon inte lika fort som dom andra tjejerna med större cykel. Flört

Har inte råd med gym tyvärr.

BMEXX
0

Kör lite pilates via youtube? Gratis och jättekul! Koppla en sladd mellan tv och datorn så slipper du kolla på den lilla dataskärmen.

// Pabblo

[WX5]
0

Smart tips.