Träning iFokus

Träning

Etiketthemmaträning
Läst 1384 ggr
LaSadie
0

Träning under sommaren

Tränar ni mer, mindre eller lika mycket under sommaren?

Jag sjäv som springer upplever att det blir mindre träning under sommaren, dels för att det är för varmt mitt på dagen för att springa samt att jag inte är morgonpigg och ite för feg för att springa på kvällen.

Zadeira
0

Jag kan egentligen inte säga något eftersom jag inte började träna ordentligt förren i februari detta året. Har alltså inte nåt att direkt jämnföra med. Däremot så i vintras tränade jag mest på gym, och nu joggar jag mest och går på gympa-pass. Om det är pga årstiden eller pga att jag behövde variera min träningsform är svårt att säga, får väl vänta till nästa år och se ;)

Jag joggar nästan alltid på kvällen, helst efter 21.00. Då är det lagom varmt, och jag har märkt att jag springer som bäst då, orkar helt enkelt mer än på morgonen eller på dagen oavsett väder.

LaSadie
0

Själv har jag stukad fot och har inte tränat sedan i början av maj, men vet hur det är varenda år Tungan ute

Sommaren är bra på så sätt att man blir mer motiverad av att träna utomhus, man kan även få med vänner att träna "i det fina vädret" (den går min mor igång på och följer mer än gärna med på promenader på sommaren).

Vädret runt den tiden är perfekt, men är mer rädd av mig när jag springer ensam och i det området jag bor på… Springer helst runt fyra, innan middag, bra efter lunch, men på sommaren är det oftast för varmt då

Karmatarerskanise
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tränar n og lite mindre

HannaM
0

Ungefär lika mycket men lite annorlunda. Brukar bli mer löpning och mindre gym. Handbollen har också uppehåll. Istället för gym brukar det bli olika styrketräningar utomhus. Det är ju så skönt att röra på sig=)

eamy
0

för mig blir det nog mer :) Jag cyklar + skjusar (stavning?)  kompisar väldigt mycket, springer nästan varje kväll och eftersom att man är vaken så sent på sommaren så blir det ju lite träning på nätterna också :)
Det är så extremt skönt att röra på sig på sommaren :)

Sehvrin
0

Eftersom slutet av maj, början av juni var väldigt stressig för mig så att jag inte hann träna alls så kommer jag träna mer nu på sommaren

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

ettlitetalias
0

Mindre. Har så mycket annat att göra, och motivationen tryter när det är varmt på dagen.

LaSadie
0

Fast jag tror ändå att man håller på med motion som man inte tänker på som bada och gå omkring. Men det är fortfarande varmt om dagarna Tungan ute

mandizen-
0

Jag tränar mer på sommaren! Dels för att det är så underbart att träna utomhus, sen så är jag mycket piggare under sommaren än på vintern. Solen(L)

Tränar dock helst på kvällar. Svalare i luften och så presterar jag konstigt nog bättre:)

Zadeira
0

Jag har nu efter halva sommaren insett att jag gymmat mindre, gympat mindre, sprungit ungefär lika mycket men däremot gått otroligt mycket mer promenader i varierande tempo. Gick en mil i onsdags och 8 km idag, har varit flera och kommer bli flera såna långa rundor i sommar. Det händer ALDRIG på hösten/vintern. Då är det halvtimmes rundor och inte mer.

[Mharya]
0

Jag tränar mer på sommaren. Det är då jag har tid över och kan ta cykeln eller springa/gå en runda. Det är härligt. :)