Träning iFokus

Träning

Etikettkost
Läst 1434 ggr
Zadeira
0

"Motion-kost myt"

En del här inne tränar säkert som en del av viktminskningsmål. Jag är en av dem.

Läste inne på ett annat ifokus-forum att någon skrev "Gamla myter dör långsamt, det där att allt blir bra bara man rör på sig och minskar portionerna har aldrig fungerat särskilt bra, för att man skall kunna träna bort en övervikt så måste man hålla igång som en elitidrottare."

På 7 veckor har jag gått ner 10kg enbart genom att minska kalori-intaget (dvs mindre portioner, mindre onyttigt) och öka min träning. Min mängd motion är långt från en elit-idrottare, tränar löpning, gym och aerobics sammanlagt ca 4 gånger i veckan i dagsläget.

Vad säger ni? Är det en myt? Måste man träna som en elit-idrottare för att bli av med sin övervikt? Går det att gå ner i vikt ganska så bra och effektivt med enbart mindre/ändrad mat och mer motion?

Agnez94
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det är väldigt olika. Alla funkar inte likadant, vissa går ner i vikt av träningen medan andra inte gör det.  Så det finns inget generellt "tips" eller "metod" för hur man ska göra för att gå ner i vikt.

Ofelia
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tror också det är olika.

Själv är jag 50+ och under träningsperioderna så går jag absolut ner även om jag ökar på maten. Verkar som att min förbränning går igång direkt jag börjar träna. Tacksamt för mig men vet att andra inte märker något alls, en del går till och med upp!

Fast alla mår mycket bättre av träning, både mentalt och fysiskt.