Träning iFokus

Träning

Etiketttävlingar-lopp
Läst 2085 ggr
[Lokira]
0

Hårdträning innan frukost?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag är morgonpigg av mig och tränar bäst på morgonen - tidigt på förmiddagen. Jag brukar powerwalka eller ta lugna joggningsturer på morgonen innan jag äter frukost. Har läst att man inte bör träna hårt innan frukosten.

Men nu vill jag gärna träna intervaller eller så springa längs upp för backe och undrar om man kan träna det innan frukosten? Hinner träna i ca 30-45 min.

Hoppas på ett snabbt svar så jag vet till imorgon bitti.

Tacksam för svar!

HannaM
1

Alltså..jag tycker att man ska träna när man själv har tid och ork och trivs med det. Helt utan vetenskapliga belägg=) Men det brukar bli bäst så.

[Lokira]
0

#1.Ja det blev en ganska intensiv morgonträning för mig. Joggade runt en sväng med några kortare intervaller och sedan blev det 5 uppförsbackars löpning som var rätt jobbigt, men det kändes härligt efteråt. Hoppas på kunna göra 10 framöver.

Trodde att jag skulle vara helt slut och inte orka lika mycket men det gick jätte bra, skönt och svalt på morgonen. :)

Zadeira
1

Det finns mängder av olika åsikter när man bör och inte bör träna, och många säger emot varandra. Därför tror jag att man får ut mest av träningen om man gör den när det passar ens egen kropp och ens eget livsmönster.

Jag har absolut inget vetenskapligt belägg för när jag tränar, men har märkt att min kropp har lättast för olika sorters träning vid olika tidpunkter på dygnet. Gymmar gör jag helst på förmiddagen, gympa/aerobics funkar bäst på tidig kväll och löpningen är skönast och lättast helst efter nio på kvällen (sommartid). Det är då det går som bäst och som jag själv upplever att jag får ut mest av just den träningsformen.

Om du tränar bäst före frukost så tycker jag du ska fortsätta med det, oavsett om vissa säger att man ska eller inte ska träna så då.

[Lokira]
0

#3. Ja, jag har också märkt att jag tränar bäst på morgonen-fm, är som piggast då. Efter lunchen finns det risk att jag inte orkar och tappar då lus. Har också en familj att ta hand om. På fm är de i skolan och då är det enklast så.

Ja, men som jag skrev tidigare, så gick det jättebra i morse. Är rätt trött nu men rätt OK :) Ska nog fortsätta med det så länge vi har ljust på morgonen.

LaSadie
0

#4 Så länge du dricker och trivs med det du gör så ska du göra det som känns bäst :)