Träning iFokus

Träning

Etiketthemmaträning
Läst 1751 ggr
LitenPyssling
0

Hur blir det?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hur blir det egentligen?
När jag tränar med hantlar, står upp och har en hantel i vardera hand och gör sådär upp och ner (vet ej vad det kallas).
Vad är det som händer då, blir fettet förbränt innan det blir synligt mer muskler eller kommer armarna bli större innan fettet märkbart försvinner?

Jag vet inte hur jag ska förklara!
Men om man har "gäddhäng" och gör sådana där upp och ner med hantlar på typ 2kg/hantel - bränner man bort fettet samtidigt som man tränar upp konditionen i armarna eller blir armarna bara större, hur blir det?

Jag vill träna armarna men jag vill inte ha de större, inte synligt större i alla fall. Jag slutar alltid träna när jag kommit in i vanan just av rädsla att armarna ska bli synligt större och om jag då skulle sluta träna så blir det bara en massa fett/skinn som hänger där.

Vet inte hur jag ska förklara men jag hoppas någon förstår!

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

freck
0

Fettet försvinner inte om du bara tränar armar. Som det är skrivet många gånger tidigare här på forumet, det går inte punktförbränna fett.För att få bort gäddhänget gäller det att kanske ändra på kosten och motionera mera. och för att bli starkare måste du bygga mer muskelmassa och där av kommer dina armar bli större.

Lic. Personlig tränare
Lic. Hälsoinformatör
Lic. Kostrådgivare

[luneri]
0

Som #1 säger går det inte att punktförbränna.

Det som händer när du tränar armarna är att du får muskler. ju större de blir desto större blir armarna iome att fettet på armarna inte försvinner om man inte samtidigt går ner i vikt.

Om man vill bränna fettet på armarna är konditionsträning väldigt bra. Man måste också ha koll på så sin kost och inte äter mer än vad man ska. Annars bränner man inget. Sedan är också styrketräning bra, ju mer muskler man får desto mer energi behöver musklerna och det gör att förbränningen ökar.

Däremot skulle jag tipsa att träna lätt styrketräning samtidigt som konditionsträning. när fettet bränns bort och man får det resultatet man vill ha kan man då träna mer styrketräning för att få den definition på muskler man önskar.

Detta är alltså vad jag har fått för information och tips och som jag själv följer. Jag kan inte säga att det till 100% är såhär. Kanske någon annan har andra förslag?

Zadeira
0

Det bästa sättet att bränna fett är att kombinera lättare vikter med fler reps, samt öka på konditionsträningen. Om du då väljer att träna din armar så kommer ju dessa muskler att bli större när du blir starkare, och om du samtidigt bränner fett blir ju arm-musklerna mer framträdande.

Mina armar är ungefär lika stora nu som när jag började träna, men nu syns musklerna mer och det är mindre fett/gäddhäng. Fettet har alltså bytts ut mot muskelmassa.

LitenPyssling
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#3 Håller just nu på med att träna armarna med endast armarnas vikt, och jag upplever att de har tajtat till sig lite. Känner inte lika mycket gäddhäng längre, så något måste ju ha hänt. =P

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg