Träning iFokus

Träning

Etikettskador-och-problem
Läst 2673 ggr
[luneri]
0

Bra ortoped i Göteborg?

Någon som känner till en bra ortoped i Göteborg?

Mitt problem är svullen fot precis runt fotknölen på utsidan av foten. Det har vart så i 3 månader nu, varav den senaste månaden har jag avstått från träning som belastar foten. Det blev liite bättre, men svullnaden gick inte ner. den enda skillnad jag märkte var att jag inte märkte av någon smärta.

Jag tänkte att det var okej att börja jogga igen eftersom det inte borde belasta foten som annan träning (då jag annars tränar karate). Men jag kände av i foten ändå. Om det är en inflammation borde de gå bort om jag vilar i en månad väl? Jag har i övrigt inte ramlat eller så. jag vet inte hur detta uppstod.

Jag har vart hos vårdcentralen och de sa att jag skulle gå till en ortoped. jag har inte tagit tag i det än eftersom jag haft så mycket jobb som kommit ivägen. Men nu känner jag att det är dags för att det blir någon förändring i detta. Jag vill kunna träna normalt igen.

LaSadie
0

Kan rekomendera Löp och Sko kliniken som finns i Göteborg. De riktar sig till att fixa bäst skor och inlägg för en, men kolla med dem vilka ortopeder de kan rekomenderar. Jag blev skickad dit av en ortoped (via fotbollsklubben och han jag var hos höll på med fotbollsfötter).

Kan inte din karateklubb tipsa dig om en ortoped?

[luneri]
0

Tack för tipset:)

Det har jag inte tänkt på alls. men det kan jag höra med dem, nu har jag dock träningsuppehåll under sommaren.

Vad jag har förstått i efterhand borde jag ha fått en remiss till en ortoped av vårdcentralen, men det fick jag inte.