Träning för viktminskning
Vad är den bästa träningen för viktminskning?
Får inte vara för slitande då jag har Ehlers Danlos…
Jag har gått ner nästan 20 kg och jag tror inte riktigt på att det ska finnas särskilda träningsformer som gör att man går ner. Jag tror på varierande och rolig träning som faktiskt blir av istället! Det kan vara allt från corepass till löpning, powerwalks, styrketräning och ja, vad man gillar helt enkelt.
Något skonsammare är ju crosstraining och simning så det kanske kan vara något att prova?
Okej tack:)
Nu vet jag inte exakt vad Ehlers Danlos innebär, men jag själv har fibromyalgi och kan inte alltid träna som jag vill för att kroppen säger emot. Då är det bara att göra något annat en period.
Det viktigaste tycker jag är att man hittar varierande träningsformer för att inte slita på samma muskler och leder var gång. Powerwalk, cykling, gym, löpning, simmning, olika former av gympa/aerobics osv är jättebra att variera mellan, i den grad som kroppen klarar av det såklart.
All träning är bra för viktminskning. Att motionera och röra mer på sig är ju nyckelorden till all viktminskning, i kombination med bra kost.

Jag vet inte var du är värst drabbad och hur illa det är men simning brukar ju ses som rätt skonsamt, cykling också, där belastar man ju inte knän och fötter så mycket om man itne står upp. Men som andra säger, hitta en träningsform du gillar, det brukar bli bäst.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Börja med lätta joggingturer/promenader. Sedan kanske börja gå på gym för där kan man ju bestämma själv när man vill sluta!
Och någon nybörjare danskurs…kanske zumba?
Dans är inget för mig, jag har flertalet sjukdomar som gör att min koordination och motorik är lika med noll. Går inte att öva upp heller…