Vill börja springa!
Jag är en tjej på 23 år som har världens sämsta kondis
. Jag har nhyligen börjat på Zumba för att göra något åt det, och jag har även gått på mitt första spinningpass!
Nu är det så att mitt mål med det hela är att kunna springa med hunden (som ÄÄÄÄLSKAR att springa) och jag känner att det är dags att börja om det ska bli av! Jag funderar även på att ev springa i-form loppet i Malmö i augusti, mest för att bli motiverad att springa.
Problemet är då för mig att tidigare när jag fått för mig att springa, har jag gått ut och gjort det, men jag kan inte springa i en hel minut ens! Detta sänker självförtroendet och med sänkt självförtroende och ont i halsen ger jag upp hela grejen. Jag har gjort likadant två gånger tidigare…
Hur ska jag tänka för att inte ge upp? Jag brukar inte ge upp saker bara sådär, o finns det något sätt att springa på eller kläder som är bekväma att springa i m.m som underlättar?
Tacksam för svar!
// Michelle
// Michelle
Mitt återkommande tips för att börja springa är denna sidan: http://www.c25k.com/
För sex veckor sen var jag som du, kunde springa max en minut åt gången. Hittade den där sidan med ett skitbra schema för oss som aldrig sprungit förr, och är nu på vecka 6. Helt otroligt!
Tack! I form har också ett liknande träningsschema, där man bara springer 30 sek i taget, kanske klarar jag av det.. Men det är en vinst i sig att komma ut och börja! Problemet är att jag ska vilja fortsätta! Haha, det är katastrof med det!! Grattis till dina 6 veckor måste jag säga!!! Underbart!
// Michelle
#2, det som är så bra med den sidan är att det finns podcats med kommentarer och musik anpassat till varje löpvecka, så du håller verkligen reda på när du ska gå och springa utan att behöva kolla tiden själv.
Jag har alltid sagt att jag inte kan, jag är inte byggd för att springa. Jag har inte haft intresset heller. Därför är det verkligen ett under att jag nu kan springa 20 minuter i taget. Men jag lovar dig att när du börjar märka resultat, när du tagit dig genom en vecka och ska börja på nästa och inser att du fått bättre ork så kommer du vilja fortsätta.
Jag funderar själv på att anmäla mig till det loppet i Malmö som en motivations-kick!
Var hittar man dessa podcatsen?? Jag hittar ingenting på den sidan :S
// Michelle
Jag hittade!
// Michelle
Du kan oxå göra på så sätt att om du springer/joggar på en sträcka där det är gatulamor så kan du tex. springa/jogga 2 lyckstolpar sen tar du en paus dvs. du går tills nästa kommer och sen springer/joggar du igen osv.
En tränings sak vi gjorde på friidrotten för att få upp snabbheten. Men tror dock de fungerar på konditionen med 
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#5, vad bra! Det finns lite olika ju, jag använder denna http://www.ullreys.com/robert/Podcasts/page4/files/category-7.html
#6 det är en jättebra grej att göra!
Det funkar säkert jättebra med lyktstolparna men jag komemr springa i skogen, ialla fall nu i början
så ingen ser mig!
// Michelle
#8; Då kan du ta ex. springa efter X antal träd 
-' Malin Hultman
Haha, o hoppa o skutta över stock o sten! Skulle kunna göra det, men inte i början 
// Michelle
Woho!!! Jag kom ut och jag klarade heeela passet! Jag skulle inte börja förrän på måndag men va ju tvungen att prova
.
Jag klarade mycket mer än jag trodde, men det blev rätt tungt på slutet och om någon hade hört mina tankar då, jag skattade nästan själv åt mina "jag orkar inte mer, JO jag kan!"-tankar. Hahaha!!
// Michelle
Grattis!
Det är ju bra, grattis :)
-' Malin Hultman
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#12 och 13, tack!
Träningsvärk idag :S
// Michelle
#14; Viktigt att inte glöma att stretcha(stavning), fast de glömmer jag ibland men ändå 
-' Malin Hultman
#15, Det finns ingen forskning som visar att stretching faktiskt förebygger träningsvärk, så man stretchar inte för att slippa träningsvärk.
Jag stretchade :), mest för att vara på den säkra sidan :P men träningsverken kom jag inte undan ändå :( fast de e gött o veta att det har hänt något!
// Michelle
#16; Nej men man förebygge för att få mindre :)
-' Malin Hultman