Träna med träningsvärk?
Har märkt att jag väldigt lätt får träningsvärk i låren efter träningspassen. Jogging/pw går bra men funktionell träning sätter sina spår.. aj, aj. Exv. utfall är hemska dagen efter.. har försökt minska på reps/set men hur lite ska jag gå ner? Har ett träningsprogram med lite av varje exv. utfall, knäböj, steps m.m. Brukar göra 5-10 repetitioner och ca 2-3 set (skrev jag rätt nu tro… har inte full koll på termerna :o).
Nu är det dagen efter ett träningspass och det är aj, aj i låren igen men jag vill ju röra på mig!! Hur mycket kan jag göra utan att det är skadligt? Kan jag jogga/pw om jag orkar och det inte gör för ont eller ska man helt enkelt bara vila?
När jag har träningsvärk tränar jag bort den, dvs tränar på precis som vanligt i den mån det går. Har alltid hört att man ska träna bort träningsvärken, och det funkar alltid lika bra för mig i alla fall.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag brukar köra någon sorts mjukträning, dvs göra lite övningar med mycket lite belastning men några gånger/dag istället. Känner att jag blir stel och behöver mjuka upp mig med sådana pass några gånger/dag.
Det värsta är att det gör så grymt ont, skärande smärta, att det liksom hindrar hela min kropp i rörelserna. Svårt att sätta mig ner, resa mig upp, gå i trappor osv. Har ju tränat resten av kroppen också men det är bara låren just som gör såhär ont. Gör jag något fel?