Träningsvariation
Hur ser det ut för er under en vecka, är det mycket olika saker och varierat eller bara en sak mest hela tiden? Om ni går på gym, är det samma pass varje gång eller flera olika som ni byter mellan? I så fall, olika muskelgrupper men samma antal repetitioner eller varierar ni även belastning och antal reps?
Trivs ni bra som det är nu eller skulle ni vilja ha mer eller mindre variation?

Jag gillar att variera mina sträckor, i tempo och längd. Nu gör jag ingeting för foten inte har blivit bra, men brukar göra så. När jag inte har motivation eller ork så brukar jag ta samma runda för att få igång inspirationen :)
Just nu ser min träning ut på detta viset. Gym 2-3 ggr i veckan, löpning 3 ggr i veckan (inte på samma dagar).
På gymmet kör jag inte något fast schema utan känner efter vad jag är sugen på/behöver att träna. Blir oftast så att varje pass ser lite olika ut, men försöker iallafall gå genom hela kroppen samma vecka.
Jag har aldrig sprungit förr, men började springa för 6 veckor sen enligt ett komma igång schema. Just nu är alla tre passen i veckan olika långa. Då tar jag olika rundor för att variera mig. Tanken är att när schemat är fullföljt ska jag klara 5 km, men det kommer jag inte springa var gång utan variera längd/runda.
Jag är rätt nöjd med variationen på min träning, även om gym-tragglet just nu känns rätt tufft att motivera mig till. Nu till sommaren hade jag tänkt variera framförallt gymmet med lite mer riktigt långa promenader och cykling också för att komma ut mer. Styrka kan jag ju träna även hemma.

Jag försöker variera en del. Det blir rätt tråkigt annars, förutom att risken för överbelastning och liknande ökar. Som det ser ut nu så tränar jag:
Löpning, olika sträckor och tempo. Allt från intervaller till ungefär 7 km just nu.
Styrketräning på gymmet, hela kroppen, olika olika dagar, beroende på vad jag tränat dagen innan, kör sällan överkropp dagen efter klättring tex.
Går på ett flexpass i veckan, det är dynamisk rörlighetsträning på friskis.
Klättrar oftast en gång i veckan, ibland mindre ibland mer.
Normalt under säsong tränar jag handboll två gånger i veckan men just nu har vi bara en träning och den är ute så det är styrka och olika typer av löpning som gäller där.
Då och då (alldeles för sällan just nu) försöker jag klämma in ett boxningspass på friskis, det är så jäkla skönt att få banka på lite ibland=)

Justja, vad jag däremot känner att jag skulle behöva variera mer är när jag kör styrka, hamnar alldeles för lätt i 2x10… skulle behöva köra både fler och färre repetitioner.