Träning iFokus

Träning

Etikettkost
Läst 2394 ggr
miroslava
0

har jag förstört det?

Om jag tränar eller är ute och joggar och sen äter efteråt och sen lägger mig, kommer det lägga sig på en under natten.Försöker just nu att komma i form och få bort ca 6-8 kg och så här är det att i min familj så äter vi alltid väldigt tidigt kvällsmat och om jag sen går och joggar vid 8 och kommer hem vid 9 tiden så är jag alltid hungrig. Som idag tillexempel så har  jag tränat arobics 1 timme och joggade sen där efter en stund. Sen så kom jag hem och var väldigt hungrig så jag åt en sallad med typ oliver och feta ost i, så jag undrar kommer jag gå upp av detta?

ettlitetalias
0

Absolut inte! Det är jätteviktigt att äta efter träning så att kroppen har något att bygga muskler av. Dessutom är det viktigt för att kroppen ska kunna förbränna ordentligt. Finns ingenting i magen så riskerar du att förbränna dina muskler istället för fett.

Karmatarerskanise
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Precis som #1 säger så måste man äta efter träning. Du kommer inte gå upp, så länge du äter rätt.

freck
0

Det du bör tänka på är att få i dig mycket protein under hela dagen och direkt efter träningen, innan du går och lägger dig och sover. Vill du inte ta proteintillskott så rekomenderar jag att du äter antingen ägg, kesella eller keso. du kan blanda ner det i din sallad. Eller så kan du ta blanda ner lite av varje:D

Lic. Personlig tränare
Lic. Hälsoinformatör
Lic. Kostrådgivare

Denna kommentar har tagits bort.
[Norrbysa]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det spelar ingen roll när du äter. Det är plus och minus som gäller när det gäller viktnedgång. :-)

miroslava
0

puh vilken tur , tack för svaren alla Glad

Soffe
0

Om du vill gå ner i vikt bör du undvika kolhydrater på kvällen, så försök att få i dig mer protein. Det mättare mer oxå. Visst behöver man kolhydrater oxå, men bättre isåfall att äta långsamma, men helst inte på kvällen eftersom kroppen omvandlar det till fett under natten. Men det är mest om man ligger på kaloriöverskott.

[vaargen]
0

Om nu kolhydrater omvandlas till fett, varför äta det?

Soffe
0

#8 Nu blev det invecklat. Är inte så jättekunnig, men har läst om att just på natten så vilar ju kroppens organ och förbränner inte lika mkt då som på dagen när man är aktiv. Därför om man stoppar i sig massa snabba kolhydrater på kvällen, lägger man på sig mer fett lättare sen på natten för att man inte är aktiv då + att kroppens organ vilar. Så har jag uppfattat det iaf.

[vaargen]
0

Säg att jag har en basförbränning på 2000kcal och jag i vanliga fall ligger i viktbalans men en dag så går jag till gymmet och tränar och förbränner 800kcal och kommer hem kl22 och äter lite pasta som motsvarar 500kcal så går jag upp i vikt för att jag åt pastan sent?

Soffe
0

#9 Pasta brukar ju innehålla långsamma kolhydrater. Jag menar inte att man går upp i vikt på en gång för att man äter kolhydrater på kvällen, men det är inte att rekommendera just snabba kolhydrater på kvällen om man vill gå ner i vikt, just för att man möjligen inte är så aktiv då o på natten. Kolhydrater ger ju energi och det vill man ju inte ha när man ska sova, vilket då betyder att kroppen inte gör sig av med det lika mkt som när man äter det på dagen när man är aktiv.
Men självklart kan du stoppa i dig lite kolhydrater på kvällen efter att du tränat. Det ska ju inte va någon fara eftersom kroppen tar det som återhämtning.

miroslava
0

okej, men om t.e.x skulle träna vid 6 och sen komma hem vid 7 och sen äta kvällsmat som kyckling elr något har man förstört hela tränigen då? Jag menar om du tränar, äter , är upp någon timme mer och sen lägger dig då borde man gå upp i vikt?

Karmatarerskanise
0

#12 Nej, kyckling är bra att äta efter träning.

Soffe
0

#12 Nej. Inte efter att du har tränat på kvällen. Jag tror inte det iaf. Kyckling innehåller ju bra med protein och det behövs verkligen efter träning för att förhindra muskelnedbrytning.

[vaargen]
0

Nej, det är absolut ingen fara. Om man går efter kalori-teorin så spelar det(egentligen) ingen roll om du äter kl15 eller 23(som Norrbysa sa redan som #5).