Träning iFokus

Träning

Etiketttips-inspiration
Läst 2565 ggr
freck
0

Nya löparskor:)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Igår for jag och köpte mig ett par nya löparskor. Denna gången tänkte jag lägga ut lite mer pengar för ett par löparskor. Jag provde ett par stycken, men det var inget som riktigt föll mig i smaken. Då rekomenderade butiksbiträdet ett par asics GEL-1160. En aning bredare än andra löparskor och med suverän dämpning och ett bra övergångssteg (kallar det själv så bara). Alltså när du ska göra ifrånskjutet med tårna så får man lite hjälp av skorna för att dom är lite rundad framtill i sulan.

http://www.stadium.se/sport/traning/loparskor/117214/asics-gel-1160-m

Så nu är det har blivit finare väder ute så är det bara att ge sig ut på löparspåret och försöka komma igång med konditionsträningen. Mitt mål är då först att kunna klarar av att springa 5 km. Mitt andra mål är att lyckas springa 5 km på 25 minuter.

Lic. Personlig tränare
Lic. Hälsoinformatör
Lic. Kostrådgivare

Karmatarerskanise
0

Kul med nya skor, behöver själv det, men plånboken tillåter inte det ännu, så jag sparar.

LaSadie
0

Asics har bra skor. Väljer ofta mellan dom och New Balance när jag ska ha nya skor

StinaY
0

Har också precis köpt nya, det blev adidas supernova trots att mina förra gick sönder väldigt snabbt.. men de är som gjutna för min fot så jag hoppas dessa håller bra.

Så jäkla härligt med nya fräscha grejer!

Medarbetare på träning.ifokus

hannakb
0

Va snygga de var! Asics, som sagt, är ju bra och det blir nog att jag investerar i ett par nya jag med :)

HannaM
0

Har alltid haft asics till förra paret. Då blev det ett par adidas.. Nya löparskor är ju helt klart en kanoninvestering.

StinaY
0

Det viktigaste att tänka på är ändå att testa ut på en bra butik där man får hjälp att titta på fötterna, löpstil och hur de nya skorna påverkar till en positiv kroppshållning. Då har man verkligen bra förutsättningar för sin träning och långsiktiga välmående!

HannaM
0

Ja, jag har köpt alla mina senaste löparskor på löplabbet.

[Norrbysa]
0

Kan verkligen rekomendera löplabbet! Dom hjälper en grundligt till rätt sko!

LaSadie
0

#8 De gånger jag kommit i kontakt med löparlabbet har de varit dryga och inte alls så hjälpsamma :P Undviker Löplabbet numera

StinaY
0

Det var tråkigt att höra. Själv har jag fått den bästa möjliga servicen där.

Soffe
0

Har oxå investerat i ett par löparskor till bra pris. Testade en runda med dem idag. Kändes bra.

Köper ni 1-2 storlekar större? Min är lite större just för att det ska va lite utrymme när fötterna svullnar och det är skönare oxå, så att dem inte sitter precis så de passar.

HannaM
0

Nope, köper lagom, tycker alltid man trampar ut träningsskor.

LaSadie
0

#10 Grattis :) Skönt det.

Soffe
0

#12 Ok. Får hoppas att jag inte trampar ut mina för mkt då :-P

zabelle
0

Efter en hel del letande hittad jag nya löpskor igår.
Det blev ett par Nike zoom. Har alltid haft Brooks tidigare men hoppas att dessa ska vara lika bra. Svårt med bra skor när man har små fötter.

Zabelle