Nu börjar en ny träningsera
Hahah vilken snitsig rubrik jag fick till.
Iaf så har jag och barnen premiärcyklat till dagis idag och tanken är att cykla ALLA dagar utom de dagar som det regnar. Det blir 4 "resor". Fram och tillbaka 2 gånger. Sträckan är väl ca 2,5 km skulle jag gissa mig på. En väg alltså.
Och med en vikt på 120+ så har jag tungt motstånd när jag trampar. Har inga som helst växlar på min cykel och ingen handbroms heller.
Varenda liten upphöjning käns så tunt i benen men jag cyklar på förutom i den "värsta" uppförsbacken. Egentligen är den inte så stor men med allt på så blir det tungt. Har ju en tjej bakpå cykeln. Skall se om jag kommer upp på backen nu när jag inte har en tjej med mig.
Men fy bubblan vad jobbigt det är. Får ju ont i rumpan och snippmusklerna. Dessutom var det ett stortluftmotstånd på hemvägen när jag hade full last.
Nu har jag mätt upp sträckan och det var inte alls lika mycket som jag trodde utan hela sträckan var 4,25km (ToR).

Härlig vana. Sånna är bra att ha.
Ja det tror jag med.
Men det kommer nog att vara jobbigt i början innan jag åftt muskler och kondis. Satt och funderade på om jag i sommar skulle cykla till affären som ligger ca 10 km bort från oss. Strax under skulle jag tro. Men då behöver jag verkligen benstyrkan och kondisen.
Det blir lättare, jag lovar! Det är ju toppen med såna små vardags-knep för att hålla igång, grattis till att du kommit igång!
Tre dagar i veckan cyklar jag fram och tillbaka från stallet, det är ca 9 km ToR. Uppåt hela vägen och neråt hem. I början trodde jag att jag skulle dö, men det blir lättare när man fått upp "cykel-flåset". Bara kämpa på och låt det ta sin tid.
Tack. 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
YlvaP; det kommer gå snabbt frammåt. :)
Tack.