Mål med träningen?
Detta kan vara lite roligt att veta så vad har ni för mål med träningen?
Mitt huvudmål just nu är att gå ner i vikt men jobbar också på att bli mer muskulös och smidig.

Ska klara mig utan att dö
Nä men målet är att klara milen under en timme, gärna ganska långt under. Sen vill jag klara halvmaran på 1.50-1.55 igen 
Det låter som bra och realistiska mål tycker jag :D
Mitt största mål med träningen är att bli mer muskulös än vad jag är nu. Jag vill ha lite mer former på kroppen i form av muskler. Låter kanske konstigt, men så är det :-P
Tyckte inte alls det lät konstigt :)
LYCKA TILL!
#4 Tack så mkt och Detsamma :-)
Målet med träningen är att komma i så god form att jag kan spela tennis 1 timme i sträck utan att bli trött!
Och slippa rollator som äldre!
Gå ner i vikt också, men det är sekundärt just nu.

mitt mål är att gå ner i vikt (4 kilo kvar ungefär), men jag vill kunna springa milen under 1 timme. Målet efter det blir att få mer muskler och bli "hårdare"
Anledningarna till att jag började träna var att gå upp i vikt och få bättre kondition.
Jag har gått upp 9 kilo, har enligt BMI "idealvikt". Helt okej om jag går upp några kilon till. Och konditionen VET jag finns där, även om den inte just nu är på topp.
Hade i och för sig ett mål att klara springa en mil på 01:05:00, men det känns inte så viktigt att uppnå. Jag ser det mer som en skön bonus när jag klarat det.
Så.. nu vet jag inte om jag har några mål.
Jag kör på som vanligt bara; Må bra och ha skoj! 

jag tror det är viktigt att ha mål med sin träning, just för att man ska hålla i och träna de dagar man inte har nån vidare lust också.. Har någon några tips på bra mål? Är rädd att min motivation kommer försvinna när jag uppnått mina mål?
Mitt mål är att få in regelbunden kondition- och styketräning i min vardag. Så jag blir piggare, starkare och gladare! :-)
En mer hälsosam livstil dvs. Jag vill sluta se träning som något tillfälligt man gör för att uppnå något siffer-mål. Jag vill istället börja se träning som en naturlig del av mitt liv.
Mitt mål är att bli bättre på kendo. Det målet har fått mig att att göra tråkiga saker som att styrketräna och springa.
Målet med min kendo är mest att ha roligt och kanske vinna en match ibland
(och klara nästa gradering).

Målet är att inte ha ont och orka saker i första hand. Sen är det ju en jätteviktig aspekt att jag trivs så förbannat bra med att träna, att jag gillar själva tränandet även om det inte är ett mål.
Mitt mål är att förbättra konditionen och styrkan och bli mer hälsosam helt enkelt. Att få bort lite på magen skadar inte heller 
/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.
Mitt mål med träningen är att bygga upp en starkare kropp. Så jag slipper massa småskador och sånt. Så att jag håller! :)
Jag ska bli av med de förbannade extrakilona, och hålla dem borta!
Sen vill jag fixa bra kondition och hålla mig hälsosam så att jag slipper sota för min lathet när jag blir äldre.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har i hela mitt liv tyckt att muskulösa kvinnor (kanske inte rejäla bodybuilders, men definitivt body fitness-tjejer) är supersnygga och i januari bestämde jag mig för att nu f*n var det min tur att bli snygg.
Har de senaste 5 åren haft problem med att acceptera min kropp vilket har relaterat i att jag slutat äta vissa perioder. Men nu när jag tränar känner jag mig så mycket snyggare, jag kan koncentrera mig bättre i skolan och jag börjar så smått få tillbaka självförtroendet.
Så vilka mål har jag? Jag vill träna mig snygg helt enkelt. Kanske låter ytligt, men jag är så jäkla trött på att känna mig pluffsig…
Nyfiken på vegansk styrketräning? Då kan du kika in på min blogg http://veganlifting.blogspot.se/
Mitt mål med träningen är att bli starkare i kroppen, orka mer, bli smidigare och må bra. Om jag även går ner några kilo gör det absolut inget, det behövs det med. :)
Jag vill gå ner ett par kilo och springa 5km under 25 min :)
Mitt huvudsakliga mål var att bli fastare i kroppen, få en bättre kondition, öka styrkan och minska min spänningsrelaterade smärta. Detta har jag redan uppnått, så nu strävar jag efter ännu bättre kondition och försöker även skulpturera kroppen såsom jag önskar.
Har även gått upp i vikt av träningen, vilket bara är bra. Jag ligger fortfarande väldigt lågt, men iaf inte så alarmerande som det var till en början…
Jag har satt upp ett väldigt kortsiktigt mål till att börja med. På 9 veckor (nyss startat vecka 3 enligt http://www.c25k.com/) ska jag kunna springa 30 minuter i sträck.
Under tiden vill jag gärna gå ner ett par kilo/bli av med någon cm runt midjan.
På lång sikt har jag ca 25 kgs övervikt att bli av med, eller allra helst delvis omforma till muskelmassa istället för fett. Men det är ett mål jag tar tag i på lång sikt och sätter upp delmål efterhand.
Vet inte, klara av fem km runt 20 min :)