Träning iFokus

Träning

Etikettkost
Läst 1541 ggr
Zadeira
0

Fettförbrännning?

Jag har hört att om man går en rask promenad innan frukost så kommer fettförbränningen igång och man bränner mer under dagen. Stämmer det?

Om man vill öka fettförbränningen, när ska man äta i förhållande till motionen? Ska jag äta innan jag joggar min runda, eller är det bättre efteråt? Och hur tätt inpå motionen bör jag äta för att få ut det mesta möjliga i Fettförbränning?

Jag har försökt kolla runt lite på nätet men blir mest förvirrad, kanske någon här inne kan berätta hur ni gör? Jag vet vilken sorts träning jag ska göra, men hur kombinerar man matens tider för att uppnå bästa resultat?

freck
0

2-3 timmar efter maten ska du träna. Och när du kommer harm så äter du på direkten. Helst en proteinrik måltid med nyttiga fetter.

Lic. Personlig tränare
Lic. Hälsoinformatör
Lic. Kostrådgivare

Zadeira
0

#1 Jag tränar nästan alltid på förmiddagar. Äter frukost vid 9, och börjar oftast träna runt 10. Efter träningen blir det lunch. Det låter ju inte så tokigt då.

freck
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag skulle nog vänta en timme till efter du har ätit frukost innan du ger dig ut och springer. Eller så tar du bara en enkel promenad innan frokust om du nu helt enkelt bara vill bli av med fettmassa.

Lic. Personlig tränare
Lic. Hälsoinformatör
Lic. Kostrådgivare

Zadeira
0

Jag jobbar i stall på morgonen (kl 6-9) och räknar utsläppet (ca 50 minuters gående fram och tillbaka från hagen) som "morgonpromenaden". Sen hem och käkar frukost och därefter nästan rakt ut och springer. Men då ska jag nog försöka vänta en stund till innan jag springer.

Tack för dina goda råd! Jättebra att få lite tips när man själv aldrig har sprungit och försökte äta rätt förr. Tack!

[Norrbysa]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.