Träning iFokus

Träning

Etiketttips-inspiration
Läst 3406 ggr
hannakb
0

Hur mycket?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hur mycket ska man egentligen, som tonåring, träna i veckan?

Tänkte att det hur kunde hjälpa mig att komma igång lite mer :)

freck
0

3-4 gånger i veckan räcker.

Lic. Personlig tränare
Lic. Hälsoinformatör
Lic. Kostrådgivare

hannakb
0

Okej, för jag har hittills denna vecka joggat 3 km i måndags, tisdag blev vila eftersom jag hade ont i höfterna.

Men säg att jag förutom ganska mycket vardaglig motion, inte "träning" utan mer cykel till skolan och så, ska jogga 3 km, hur många gånger passar det i veckan då? Blir det bra med 3,4 då?

fia-mia
0

Vill du bara hålla igång räcker väl två, vill du se mer resultat av träningen tycker jag nog 3-4. Själv mår jag bäst av att träna 5-6 ggr i veckan, får bromsa mig själv för att inte träna varje dag.Om du ska jogga så tycker jag nog 3-4 är lagom.

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

freck
0

Ja, 3-4 gg i veckan är lagom. försök att sträva mott att springa 5km varje gång. gå så många gånger du behöcer under den sträckan för att klara av de. tänk på att värma upp i rask gång först och varva ner 10 min vardera.

Lic. Personlig tränare
Lic. Hälsoinformatör
Lic. Kostrådgivare

hannakb
0

Okidoki! Tack för bra svar allihopa :)

StinaY
0

Håller med #4. Vill bara förtydliga igen, glöm inte att trappa upp långsamt med löpning för att undvika skador och överansträngningar. Lycka till!

Medarbetare på träning.ifokus

HannaM
0

Helt ot från den här tråden men reklamen är ju något vilseledande (om laserfettsugning). Hon har ett mått band runt midjan, om man inte hade tänkt till tre steg och insett att det mäter inches hade det kunnat få vem som helst att känna sig fet när det visar på 31….

hannakb
0

#7 Indeed …