Tinitus och träning
Jag fick tinitus när jag var runt 14 år (för hög musik länge) och har ibland det lite kval när jag ska träna pass. Tillexempel spinning så är det en överhurtig ledare (
) som skriker tillsammans med hög musik. Har kollat på den där hörselgrejen som visar grönt (dvs. okej volym), men jäklar vad det kan skära i öronen ibland 
Funderar jämt om jag ska säga till eller använda öronproppar 
Någon mer som har tinitus och har "problem" när du ska träna?
Jag har ju nedsatt hörsel sedan barndomen, medfött troligen. Använder hörapparat. Visst får jag slängar av tinnitus då och då. Vet inte vad det beror på men har börjat misstänka att det har att göra med mitt allmäntillstånd eller nivån av stress.
Det stör mig inte sådär jättemycket, jag kan somna och sova gott och så. Men ibland blir jag så less på den där surrande tonen i örat (hjärnan)…
Skulle nog tipsa dig om öronproppar. Du kommer nog att höra ledaren ändå, men de tar bort värsta oljudet.
Jag har också tinitus vilket jag också fick när jag var 14år (men i och för sig bara 17 nu) men min tinitus blir värre efter ett träningspass (speciellt jogging och speciellt om jag har musik i öronen) Tinitusen går ner i takt med att kroppen varvar ner men jag upplever att ju tröttare jag är desto högre tinitus får jag. Jag tror tinitusen är lite stressrelaterad och blir värre när kroppen är uppe i varv.

#2 Det är det verkligen. När jag är stressad hör jag mitt tinitus mer än annars och speciellt när det är i kombi med huvudvärk. Då är det bara att varva ner och låta sig själv ta det lungt och ljudet upplevs som lägre.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag hade använt öronproppar.
Hade min spinninginstuktör skruvat ner musiken och slutat vråla att jag ska fortsätta cykla hade jag inte gått dit :P