Träning iFokus

Träning

Etikettövrigt
Läst 1382 ggr
Trixies
0

Hjälp mig...

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag är en 14 årig flicka som har börjat med löpningen igen. Älskar löpning det är så skönt att bara springa fritt & må bra efteråt. Men sen försökte jag höja ribban lite genom att sluta med socker i 10 dagar. Eftersom jag har lite utav en socker brist och kunde förut äta ett glass paket & massa kakor på en dag. Men nu skulle jag försökta sluta med det. Så en vanlig dag bestod av grovmacka,A-fil,husmandkost,frukt,grönsaker. Första dagarna var det svårt eftersom jag fick värsta sockersuget. Men nu har det gått 10 dagar utan socker och jag har mått bra enda tills nu. Jag fick feber igår 38,3 får nästan aldrig feber. Sen var jag så sjukt trött och grinig att jag bara låg på soffan. Och nu idag är det fredag och jag tänkte om jag klarar 10 dagar utan socker ska jag äta gott på fredagen. Tänkte äta chips,popcorn & godis. Men när jag vaknade i morse och tänkte på sötsakerna stod kräken i halsen. Jag är inte alls sugen på det jag alltid vart sugen på. Och detta ser jag som en dålig sak! Känns som blodtrycket ligger på 0 jag orkar inte äta någonting inte ens A-fil känns som jag ska spy! Får helt klart ställa in sötsaks planerna i kväll. Men kommer jag nånsin vill äta onyttigt igen? Har aldrig kört så hårt att jag slutat med socker , löper 3-4 gr i veckan handbolls träning 2 gånger. Mår verkligen piss känns som världens ätstörning. Mår jätte dåligt hjälp. Min vikt är nere på 50,2 och började på 55,6.

fia-mia
0

Låter ju inte så bra.

Jag tror du har gått ut för hårt med löpningen. Eftersom du redan tränar handboll skulle jag träna löpning 1-2 ggr och ev. öka sedan. Själv har jag insett varför jag ofta är sjuk. Och jag tror det är för att när jag börjar träna börjar jag på 100% direkt. Man måste öka succesivt. Hur mår du i övrigt? Mycket i skolan? Jag har insett själv att det blir stressigt om man vill vara duktig i skolan, träna varje dag och hinna umgås med folk, man får inte glömma bort sig själv. Sover du ordentligt? Som tonåring behöver man minst 9 timmars sömn. Har man fullt upp och sover dåligt säger kroppen till slut ifrån.

Och ang. sötsuget. Alla kakor osv borde du ersätta med något annat. Blir du sugen på något, ät lite nötter eller kanske en morot. Personligen skulle jag ta bort alla söta frukter också, fruktsockret ger trots allt lite sockersug.

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Karmatarerskanise
0

Att du fått feber har nog ingenting med socker att göra, speciellt inte efter 10 dagar utan det.
Äter du kolhydrater får du i dig socker ändå.

Så jag tycker det är bra att du tagit bort sockret, och jättebra att du inte är sugen.

Febern kan ju också påverka ditt matsug.
Är du orolig för en ätstörning bara för att du inte vill ha socker?

Det viktigaste är att du får i dig mat om dagarna.

Hur mycket mat äter du ungefär?
Skriv ner en dag i mat. :)

Trixies
0

Nu har jag kommit på problemet under 3 timmar har jag spytt 6 gånger , jag har magsjuka.

Karmatarerskanise
0

#3 Vad skönt att du vet vad det beror på då :) Fast tråkigt med magsjuka! Hoppas den går över fort. Krya på dig!

fia-mia
0

Även om magsjuka inte är roligt är det ju bra att du har hittat anledningen till varför du mått dåligt ;)

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus