Träning iFokus

Träning

Etikettkost
Läst 2682 ggr
Levethia
0

Havregrynsgröt?

Just nu sitter jag med en skål med havregrynsgröt i ena handen och äter med andra( ja int enu, för nu skriver jag här).

Fiberhavregrynsgröt med linsfrön i, med rivet äpple ovanpå och lite kanel på.  Igår va det havregrynsgröt med sylt då det inte fanns ngt annat hemma så valet stog mellan socker och sylt :) Och ja lite kanel på.

Nu undrar jag om ni kanske har tips på att göra gröten mer intressant?? För nu är den ganska trist.

Medarbetare på Science Fiction

[Malin]
0

Hm, lite bär på kanske? Det går också att blanda den med chokladproteinpulver :)

Levethia
0

Hmm ja det skall jag nog testa mig på ?

Måste hitta alternativ som kanske fungerar bättre. 
Får testa tipsen nästa vecka :) för just nu knakar det i knogarna, eller vad man skall säga :)

Levethia
0

hur smakar det med proteinpulver ? om man får fråga ?

[Malin]
0

Det vet jag faktiskt inte, har aldrig provat, men jag vet många som äter det så :)

Levethia
0

Ok, får väl se hur det blir, får kanske ta och testa. För havregrynsgröten e nog itne det roligaste, men går snabbt , smakar ja inte så gott gärna. vet inte hur jag kunde äta detta och tycka att det va gott förr ??

[Malin]
0

Nä, tycker inte heller om det men mår bra av det :)

Levethia
0

hehe jo det är sant så det är bra :) 
Men vill ju gärna få det att smaka bättre än vad det faktiskt gör, men fiberhavregrynen gör i alla fall så att det smakar och ser bättre ut, så det ser inte riktigt ut som cement eller ngn konstig gegga.

HannaM
0

Krydda gröten med kanel/kardemumma när du tillagar den. Sen tärnat äpple på. Det tycker jag är mums, kanske lite extra kanel också.

En del gillar russin i gröten kanske något att prova? Andra frön att kompletera linfröna med? Lite solrosfrön ger ju något knaprigt i gröten. Eller klippa i torkad aprikos.

Ett annat alternativ är ju att prova någon annan gröt, dinkelgröt, råggröt eller något annat häftigt.

Howliten
0

Jag gillar min med äppelmos och mjöl. Ska prova med rivet äppel, det verkar gott. Ja , jag vet jag är tradig men sån e jag Skrattande

Jag är glad. Är du?

Levethia
0

#8 ja det första där gör jag ju nästan, men skall prova att koka med kanel imorgon.  Får testa ngn av de andra grötarna när det blir penga dags, skall börja med smoothies då också, för att fylla ut måltiderna.

Äter på tok för lite kalorier . Så nu försöker jag få igång magen och ämnesomsättningen och kommer nog antagligen gå upp i vikt den närmsta tiden eller kanske gå ner hastigt, jag vet inte, för hittar inget om detta.

#9 lärde mig det när jag tränade förr att äta med rivet äpple och kanel med mini mjölk för att det var nyttigare än med äpplemos då det va nästan 4 socker bitar per portion. Åt dubbel portion och mycke mer mat också på den tiden ( ca 9 år sen typ)

tränade ca 4 timmar per dag,  två timmar på morgonen och sedan två på eftermiddagen/kvällen. Hade ganska höga mål, lite för höga så "kraschade". Det vill jag inte göra om. Haha och all kunskap är bortblåst :P

Howliten
0

#10 mmm myyyycket socker, jag vet. Men jag är oerhört bra på att förtränga saker om det gynnar mig för tillfället Skrattande … i alla fall tvid frukostdags, då när jag inte riktigt vaknat…

Jag är glad. Är du?

StinaY
0

Min syster gör en blandning av ja, nästan alla ovannämnda ingredienser plus kokosflingor!

Medarbetare på träning.ifokus

HannaM
0

Justja.. kokos är fina grejer. Hackade nötter eller mandlar är också ett tips.

ooja
0

Banan och kanel kan man ha! Eller jordnötssmör, eller yoghurt istället för mjölk. Eller en keso eller kesellablandning.

Själv varierar jag mellan allt det där plus olika frukt/bär/nötter/frön blandningar :)

Men ja, havregrynsgröt har i sig inte så rolig smak. Men om man blandar ner ett ägg när man tillagar den får den en mildare smak och mer protein och fett :)

Hoppas du hittar nåt som passar dig!

ettlitetalias
0

Hackade hasselnötter, russin, kokos, äggvita (rör ner när gröten är nästan klar), mandlar, blåbär, mixade bär, honung, chokladpulver, pumpakärnor, pinjenötter, jordnötter, pepparkakskryddor, frön och cashews är vad jag brukar ha i :)