Träning iFokus

Träning

Etikettskador-och-problem
Läst 1509 ggr
Tove-
0

Träning för sjukling?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hejsan hoppsan!

Ni vet när man är lite småförkyld, näsan är täppt och halsen värker lite smått men feber har man ingen, visst borde man kunna träna lite lugnt hemma då? Typ ta fram sin yogamatta och sina hantlar och köra lugnt i en halvtimme.

Hur brukar ni göra när ni är sjuka? Och då menar jag inte zombie-tillståndet man uppnår vid 39 graders feber ;)

Nyfiken på vegansk styrketräning? Då kan du kika in på min blogg http://veganlifting.blogspot.se/

Karmatarerskanise
0

Är man sjuk bör man inte anstränga kroppen, eftersom kroppen då inte kan fokusera på att motverka bakterierna. Då blir man lätt mer sjuk.

Tove-
0

Men om jag tränar i en halvtimme så är det ju bara i en halvtimme som kroppen inte fokuserar på tillfrisknandet, det borde ju inte störa så värst mycket väl?

Nyfiken på vegansk styrketräning? Då kan du kika in på min blogg http://veganlifting.blogspot.se/

Karmatarerskanise
0

All ansträngning då man är sjuk är dålig. Man ska inte anstränga sig. Låt kroppen vila och bli frisk, så får du ut mycket mer av din träning.

HannaM
0

Feber och halsont är nej till träning. Lite småsnuvigt bara.. där får man väl göra en bedömning om man orkar eller ej och köra något försiktigt och verkligen lyssna på kroppen och sluta om det inte känns som vanligt. Skulle jag låta lbi att träna varje gång jag blev snorig skulle jag ju aldrig kunna träna=P

StinaY
0

Jag har hört ett intressant program om det på sr, kropp och själ tror jag. Enligt en forskare så kan man som vanlig motionär träna alltid bara man inte har ont i halsen samt möjligen avvakta första dagen för att se om halsont är på inväg. Själv brukar jag känna efter med ork och så hur länge jag varit snorig och ta beslut utefter det.

Medarbetare på träning.ifokus

[Malin]
0

Håller med StinaY ovan! Vill man ha lite enklare kan man ju köra yoga, promenad eller liknande men det är från person till person..

Soffe
0

Jag skulle inte rekommendera att träna alls i ditt tillstånd. Kan va farligt för ex. hjärtat. Man orkar inte lika mkt när man e sjuk och kroppen tar mer skada istället. Om du vill röra på dig duger promenader gott o väl :-)