Liten formtopp
Jag har märkt, sedan jag drog igång träningen igen i somras, att jag får små formtoppar då och då. Före jul hade jag en sådan, helt plötsligt gjorde jag ett ryck i utvecklingen, slog rekord på rekord.
Under januari och tills nu tycker jag att jag mest fått köra gristräningspass. Men nu verkar jag ha en formtopp till.
Har märkt de senaste dagarna att jag haft "spring" i benen. Gått fort, haft spänst i kroppen, känt mig stark, hoppat över snöhögar, småsprungit i trappor.
Igår på gymet slog jag rekord igen. För första gången, orkade jag köra FYRA rundor med utfallsövningen, den där jobbiga jag gör á 30 meter i sträck (vilket är ca 20 st utfallssteg) MED en 15-kg vikt i händerna. Visst, blev andfådd men inte särskilt trött.
Kan säga som så, att en man som ska börja med den här övningen, brukar börja på FEM kg…
Bara att njuta så länge den här kurvan håller i sig!
Ni andra - märker ni av det här fenomenet också? Att ni har perioder när träningen bara fungerar - lysande?

absolut! Jag upplever också "spring i benen", så härligt! Vissa dagar går det så lätt, medans man bara vill dö andra.. Det hör väl till.
Det gäller att man inte tappar modet i dalarna bara :) vad kul att läsa om dina framsteg!
Medarbetare på träning.ifokus