Protein pulver och tillskott?
Hej, tänkte kolla med er vad ni rekommenderar för protein pulver och kanske eventuellt andra tillskott?
Huvud målet är att gå ner i vikt och ja sen för att få igång musklerna igen, så vill kunna komplitera vissa mellan mål och ja ngt efter gymmet.
Har börjat äta nästan alla måltider under varje dag, slutat äta godis, det bara råkade bli så efter en lite längre influensa var också efter det jag krävde mer mat .
Sen ett par månader har jag börjat träna genom att köra ca 30 minuter kondition och ca 40 minuter styrka på maskiner. Och tränar från 2-4 gånger i veckan, borde egentligen lägga upp det så det blir jämnt antal varje vecka. men kompliterar med lite extra träning hemma innan middagen och pilates övningar . Och klämmer in en simning varje vecka.
Än har det inte skett ngn skillnad utöver att man kanske har bytt ut fett mot mer muskelmassa, vilket kanske inte är så konstigt då jag har varit sjuk ett par tillfällen sen jag började träna och ltie andra omständigheter. Jag mäter centimeter och väger mig om jag kommer åt en våg. ( varje vecka endast för att se resultat och inte tappa intresset)
Har försökt att hitta lite här på sajten men tycker inte jag har hittat det jag söker riktigt. Och har läst lite ute på olika sajter och artiklar, och blivit lite avaktsam mot protein pulver och andra tillskott då en del påstår att man får i sig allt i maten man äter. Och i mitt fall betvivlar jag på detta, och är därför ute efter ett proteinpulver och andra tillskottet som kanske kan hjälpa till och ja kanske öka prestationen?
Vore tacksam för hjälp eller om ni kan vidarbefordra mig till andra inlägg?
Medarbetare på Science Fiction
Det är svårt o rekommendera just bara ett proteinpulver som är bra, då det finns hur många märken och varianter som helst på kosttillskottmarknaden.
Men jag kan rekommendera Star Nutritions produkter som är till bra pris och bra testat från seriös fabrik. Dem säljer mkt och marknadsför sina produkter som är från Gymgrossisten.
Efter träning räcker det oftast med rent, vanligt vassleprotein som är snabba proteiner som kroppen mest behöver efter träning. Sen finns det även blandade proteiner, men det lämpar sig mest att ta mitt under dagen eller inför natten beroende på vad man vill ha för effekt. Glöm inte snabba kolhydrater efter ett träningspass oxå. Det är viktigt för musklerna!
Om du vill gå ned i vikt finns det kosttillskott som ersätter en måltid, som innehåller hög proteinhalt, långsamma kolhydrater, fibrer och vitaminer + mineraler. Finns ex. Diet Fuel från Twinlab eller Diet Pro från Star Nutrition. Dock är dessa produkter dyrare än att köpa en stor påse vassleprotein. Men det väljer man själv hur mkt man vill lägga pengar på dessa produkter.
Viktigt är oxå att du undviker snabba kolhydrater så mkt som möjligt och håller dig till långsamma kolhydrater, Som ex. fullkornsprodukter när du äter ex. ris, pasta osv. Det ger bättre mättnadskänsla + långsammare upptag i kroppen under längre tid under dagen. Ja även lite mer protein och mindre kolhydrater.
Om du vill köpa något som ökar prestationen finns det ju ex. Kreatin. Dock bildas det lite vätska i musklerna, men det är bra oxå då det smörjer lederna. Det sker även så utan att inta Kreatin.
Ex. på Kreatin är Xplode från Olimp. Den är riktigt bra, men för dig som är inne på att gå ner i vikt rekommenderar jag Dalblads Kreatinpyruvat. Pyruvatet fungerar lite som fettförbrännande effekt. Skulle inte köra med Kreatin monohydrat, man blir kass i magen av det och det krävs fler intag av det för att få bra effekt.
Ja sen finns det ju produkter som ger mer uppiggande effekt. Inte lika bra power i musklerna, men inte helt fel heller. Ex. på det är Guarana, Koffein osv. Finns en dryck som heter Celsius som bl.a innehåller dess ämnen.
Hoppas du blir nöjd med mitt svar. Bara o fråga om det är något mer du vill få hjälp med.
Whey FX / Casein FX från mmsports skulle jag rekomendera pga pris och framförallt smak!
Lågt kolhydratsinnehåll, runt 1-2g per portion av kasein proteinet.
Perfekt som mellanmål eller måltidsersättning.

Tack så jätte mycket för all information, nu e det bara läsa på lite om det ni har skrivit :)
Är inte ute efter att ersätta måltider, utan snarare lägga till måltider med protein pulver, bara för att jag kan äta ganska dåligt med mat under dagarna.
Jag försöker självklart öka mina måltider mer och mer med riktig mat men är itne alltid så lätt.
Kan man smaksätta Naturellt pulver med ngt själv ? eller bara dricka och se glad ut efter träningen ?
Vet att jag kan göra smoothies av det men svårt när man står på gymmet och skall åka hem :)

Tack så jätte mycket för all information, nu e det bara läsa på lite om det ni har skrivit :)
Är inte ute efter att ersätta måltider, utan snarare lägga till måltider med protein pulver, bara för att jag kan äta ganska dåligt med mat under dagarna.
Jag försöker självklart öka mina måltider mer och mer med riktig mat men är itne alltid så lätt.
Kan man smaksätta Naturellt pulver med ngt själv ? eller bara dricka och se glad ut efter träningen ?
Vet att jag kan göra smoothies av det men svårt när man står på gymmet och skall åka hem :)
#4 Du kan lägga till en proteindrink som ett mellanmål. Det är helt okej. Om man vill äta regelbundet, vilket är bra för bl.a blodsockernivån, så bör man hålla sig till 5-6 mål om dagen.
Det är inte lätt med kosten. Den kan behövas regleras någon gång beroende på vad man är ute efter i sin livsstil.
Du kan smaksätta naturellt proteinpulver själv. Har inte gjort det själv, men man kan säkert mixa lite frukt och/eller bär o lägga i.
Om du känner att du inte hinner med att trixa med egen smak, så är det enklast att köpa med smak, även om det är lite dyrare.

Ja ne priset är inte problemet med smaksatt det är aspartamen och andra sötningsmedel. Eftersom jag inte är diabetiker eller ens knappt äter socker längre och har alltid avskytt sötningsmedel, så är inte det så vidare gott. Och det faktum att det är absolut inte bra att äta saker med sötningsmedel. ( är såklart min egen åsikt, baserad på lite fakta och ja för att jag inte tycker om det. )
Men kanske får offra mig lite när det gäller det.
Vet förr så blandade man ju proteinpulver,kreatin och ngt mer pulver tillskott tillsammans med yoghurt,mjölk eller vatten ( eller glass :P )med frukter och bär. Blev ju supergott. MEn däremot så e det ju lite svårt att blanda allt och sedan ha den i gymväskan på gymmet för att dra i sig efter träningen på vägen hem :/
Sure du kan försöka smaksätta naturellt pulver själv men det kommer smaka riiiiktigt illa.
Tänk dig att du maler ned en ask alvedon i din shaker typ
#7 Det finns kosttillskott som inte innehåller sötningsmedel alls.
Ex. holistics proteinpulver. Skriver med länk, så kan du läsa om produkten om du vill.