Intervall app?
Intervallträning är ju super för konditionen och jag undrar om någon vet om det finns en app eller liknande så man hur länge man ska springa? Känns lite löjligt att lubba järnet och glo på en klocka samtidigt liksom. Skulle vara bra om det fanns hjälp som man kan lyssna på i sin mobil eller i sin mp3 spelare.
Pulsklockor brukar ha intervaller med som är lättskötta, ofta kan man även ställa in hur mycket puls man vill ligga på samtidigt som man kör.

Min(a) har inte den funktionen tyvärr…
Runkeeper funkar bra. :-)

Tror min bara reggar tiden jag springer, sträckan osv. ingen intrvall
Såg i veckan att man kan köpa någon sådan funktion på runkeeper, kolla in den om det kan vara nåt?
Medarbetare på träning.ifokus

Ska kolla upp det…
Det är betalversionen som har intervaller.

okej, bra att veta… funkar den även om man inte har full "satellit" signal?
Vet icke. Har inte testat. :-)
"Känns lite löjligt att lubba järnet och glo på en klocka samtidigt liksom."
Om du kör intervaller på sträcka så slipper du ju kolla klockan. Förutsatt då att du vet vart du skall byta tempo.
Fast antar att det är kul och smidigt med app som säger till. Jag har en pulsklocka som funkar till intervall (tid eller sträcka), har dock inte testat den än. Dröjer ett tag till innan jag kör med intervaller.

#10 Ja, men i min värld så ska man springa en viss tid/sträcka och sedan ta det lugnare. Hur ska man veta när tex 1 min gått om man inte kollar på klockan?
#11 Jo, precis så är det i min värld också. "springa en viss tid/sträcka och sedan ta det lugnare". Har jag inte tid så kör jag med sträcka, då behöver jag inte veta tiden är utan bara sträckan (dvs när jag sprungit 500/1000m eller vad det nu kan vara).
Det är inte så noga egentligen. Räkna lyktstolpar eller kör hårt tills det tar stopp. :-)

#13 Det har jag gjort med min vän :D Men hon har flyttat så det är inte lika skoj längre :(