Varför tränar vissa som en tok?
Min man skall plåga sig att cykla på vår motionscykel. Han har högsta växeln på och trampar som en tok. Även om man mår dåligt i början så plågar han sig igenom 30 minuter. Varför? Sen kan han knappt gå efteråt och måste lägga sig ner. Jag fattar inte varför han håller på så. Någon som har en bra idé?

Jag förstår hälften av det min sambo gör. Skyller på testosteronet.
Haha det måste vara det.
Det handlar om att pressa sig sj till max.
Lic. Personlig tränare
Lic. Hälsoinformatör
Lic. Kostrådgivare
Så att man blir helt slut och inte kan stå upp? Eller kanske spyr?
jäpp
Hmm okej. Tack för svaret.
Man försöker tänja på sina egna gränser:D
Lic. Personlig tränare
Lic. Hälsoinformatör
Lic. Kostrådgivare
Det kallas att motionera. Ger man inte manken till och anstränger sig så händer det knappast något.
Attans då. DÅ kommer jag ingenstans för inte gör jag som mannen gör. 
Jag förstår inte frågan riktigt… Undrar du varför din man tar ut sig på träningen?
Varför skulle han inte göra det? Tränar man så tränar man, och då vill man väl bli trött?
Cred till din man som har diciplin nog att träna hårt hemma!
Nyfiken på vegansk styrketräning? Då kan du kika in på min blogg http://veganlifting.blogspot.se/
Att träna hårt och att träna så man mår dåligt är två olika saker tycker jag. Det är inte normalt att inte kunna stå efter ett cykelpass tycker jag. Han ramlar omkull när han cyklat och det snurrar i hans huvud. Det är inte normalt.
Känner igen lite av känslan när man knappt kan gå efter ett jobbigt cykelpass. Men att hålla på tills jag mår illa skulle jag inte göra.
När min man cyklar så kör han alltid järnet, skall han träna så vill han göra det så effektivt som möjligt. Han är mer teknisk än mig och kör mer på kadenstal. Fast illamående har jag aldrig sett honom.
Det är inte farligt att ta ut sig på en träning om man inte lider av högt blodtryck eller hjärtproblem. :-)
Kör hårt! Det är ju härligt att ge allt!
Ja jag skall försöka.
För att man tycker det är skitkul alternativt för att man verkligen vill ta ut sig, nå max och lite till och pusha sig själv, vilket man måste göra.
För att bränna kalorier så finns det ingen anledning att ta ut sig till max. Som #15 säger så funkar det bara om det är kul och man har ett mål man vill uppnå, annars räcker det att träna på "lagom" nivå om man inte försöker nå ett konditions/viktmål i träningen.
Jag gillar att ta ut mig helt då jag tränar.
Så jag ser inget konstigt i det din man gör. Så länge han inte svimmar så.