Träning iFokus

Träning

Etikett: hemmaträning
Läst 5990 ggr
Ligonskrutt
0

Hjälp! Får inte igång crosstrainern??

Hej!

jag har ett problem som ni här inne kanske kan hjälpa till med? Det är nämligen så att jag idag har införskaffat en crosstrainer: energetics ET 9.1 ergometer

Den kommer ursprungligen från Intersport men vi har köpt den från en second hand affär. Problemet med saker man köper begagnat är att det inte brukar finnas med bruksanvisning…

"Instrumentbrädan" kommer igång och så när man satt in kontakten och börjar trampa. Och man kan ställa in olika motstånd, men när man trampar är det ändå inget motstånd. (och tyvärr beror det inte på mina benmuskler utan det är samma icke-motstånd oavsett vilken "level" man ställer in…)

Funderar därför om vi har gjort fel, missat ngn startknapp, eller om det helt enkelt är fel på den… Någon som har tips hur man får igång den eller tips var man kan hitta en manual?

LaSadie
0

fråga företaget som har tillverkat crosstrainern eller sök på internet efter en manual.

Ligonskrutt
0

har sökt en massa men hittade inte. Jag hann dock slänga iväg ett mail innan sambon upptäckte startknappen, som vi inte hade fattat var en knapp Skäms så nu är den igång iaf :)

fotokrafs
0

Gött att det löste sig Skrattande

[Malin]
0

Skönt att den är igång nu i alla fall!

LaSadie
0

hehehehe, men bra att ni fick igång den Skrattande

Ligonskrutt
0

ja ibland känner man sig allt bra dum Skäms   men sambon var lika dum han med iafSkrattande  känner mej helnöjd med köpet. Igår kväll "slogs" sambon och jag om att använda den medan vi såg på tv.

[Malin]
0

Ja, jag hittade en på Blocket som jag är grymt sugen på!

Rosenlind
0

Hej! Det är första gången som jag skriver på den här sidan. är inte medlem här inne. Hoppas att det är ok ändå att ställa en fråga.

I Onsdags så köpte vi en Energetics Et 22,1 från Intersport. Den funkar ibland men slocknar lite då och då medans du använder den. Då får man lov att dra ur kontakten och det kan hjälpa ibland. Finns ingen bruksanvisning på svenska utan på tyska / franska. Är det någon här som vet vad det kan vara för fel. Monitorn blir helt svart. Har ringt till affären men den är 8 mil bort och jag vill att den ska funka NU. Trist när nya grejor inte fungerar.

LaSadie
0

#8 Det verkar fel på maskinen så du borde få en ny hellre än att du ska köra til affären, vänta på reperation och sedan köra för att hämta den.

Rosenlind
0

När jag ringde sa de att vi skulle komma dit med datorn och få den utbytt mot den som de har i affären. Vi måste vänta några dagar innan vi kan åka. Har inte tid till det än.

Funderar på om vi har gjort något tokigt med den men det trodde inte han på affären. Svårt när det inte finns någon bruksanvisning på svenska.

Jag trampar på den ändå, utan motstånd, alltid ger det väl något. Är lite dålig på att röra på mig annars men tycker att den här är skön och att värken i ländryggen har lättat en hel del redan. Hoppas bara att den kommer att funka som den ska. Den var ju rätt så dyr.