Träning iFokus

Träning

Etikettövrigt
Läst 3401 ggr
Linus-the-bunny
0

Vill inte vara "kurvig"

Hejhej

varje gång jag kollar på mig själv i spegeln känner jag mig missnöjd. Jag vill inte vara "kurvig" jag är inte tjock utan kurvig. Jag vill vara slank hur kan jag få bort kurvorna?

Bergspuman
0

Om du tittar på dina föräldrar, har du svaret till hur du är byggd.

Man liknar sina föräldrar till kroppsbyggnaden oftast.

Om minst en av dina föräldrar är byggd som du, kan du inte förändra din kropp till grundfasonen. Vissa är korta och kurviga. Andra är långa och taniga. Somliga är små och tunna. Vissa är långa och grovt byggda. Åter andra är långa och kurviga. Vad göra liksom. Man är skapt som man är skapt.

Råkar du ha i grunden en kurvigt lagd kropp kommer du att få slåss mot den hela ditt liv. Den kommer alltid att vara sådan.

Bättre acceptera så som du ser ut, du får ingen annan kropp.

Däremot kan du träna så att din kropp mår så bra den bara kan! Dvs. se till att du har god kondition, är smidig och stark och att din kropp orkar göra allt som du vill.

Tittar du på idrottstjejer, ser de också totalt olika ut. De utnyttjar sina respektiva fysiska egenheter för den sport de utövar. Långa och tunna = höjdhoppare. Korta och kraftiga = sprinters. Långa och atletiska = sjukampare. Nätta och tunna = gymnaster. Och så vidare.

Jag har många gånger förbannat mina kurvor och tyckt att jag väl kunde bli slankare, som min pappa. Men jag har hans gängliga benstomme och långa armar och stora händer, och min mors kurviga figur, det är bara att konstatera.

Bli sams med din kropp, det är det bästa.

toodiloo
0

skulle vara långdistanslöpning då, det tunnar väl ut? Men kurvor är fint och jag röstar nog mer för att du får försöka lära dig att vara nöjd med dig själv. Jag är där med, och kämpar för fullt med att vara "nöjd"

Linus-the-bunny
0

Nej aldså jag är nöjd men dom är jättekraftiga på sidorna åvanför rumpan aldså höfterna. jag vill bara tona ner det dära fettet eller vad man nu ska kalla det.. varje gång man tar på sig en tröja så sticker det ut från båda hållen det är jobbig.

Linus-the-bunny
0

Love handles heter det på engelska vet inte vad det heter på svenska :)

[YlvaP]
0

#4 Kärlekshantag. Flört

Linus-the-bunny
0

ja just det.. Dom går väl att träna bort. :)