Träning iFokus

Träning

Etikett: kost
Läst 3038 ggr
toodiloo
0

Vitaminer till tränande tjej?

Halloj! Hittade just hit och jag funderar lite på detdär med vitamintillskott. Jag tränar rätt mkt (6-8 pass/v) och går samtidigt ner i vikt. Jag tänkte att det kanske kan vara bra att äta nåt slags vitamintillskott? Är egentligen emot tabletter i olika former.. Jag är 23år gammal. Är det någon som har några vitaminer att rekommendera, och märkte ni någon skillnad när ni började med vitaminer? Funderar också på om man ska ha en för tjejer eller specifikt för sport?

Soffe
0

Det finns ju flytande vitamintillskott som ex. Mivitotal som finns att köpa i hälsokostaffären, men det är ganska dyrt.

En av de billigare varianterna är ex. Algtabletter från Alg-Börje. Finns i olika storlekar, så du kan ju börja isåfall med den som är 250 tabletter i.

Här får du en länk du kan läsa om Algtabletter..

http://www.alg-borje.se/?p=vil&c1=Kosttillskott&c2=Algtabletter

Lycka Till!

toodiloo
0

tack!

Bergspuman
0

Mitt tips är att säkra järnbehovet. Du är tjej i fertil ålder och du tränar hårt. Anemi är vanligare än vad man tror. Är du dessutom vegetarian och står på viktminskning, kan det vara ytterligare risk för järnbrist.

Om du inte är vegetarian, se till att äta kött / musslor / blodpudding eller liknande, ca 3 gånger i veckan.

Järnbrist slår direkt mot ork och uthållighet i och med att syrsättningen i blodet försämras.

toodiloo
0

3: okej, då ska jag hålla utkik efter det :) jag är inte vegetarian men äter inte allt för mkt kött, har snart nått mitt viktmål o kommer då försöka äta mer allsidigt och så…