Träning iFokus

Träning

Etiketthemmaträning
Läst 2185 ggr
[Jhillhzan]
2011-01-15 00:12
0

Motivation?

Hej allihopa!

Jag är en tjej på 23 år som är 161cm lång (kort? ;P) och jag väger, idag, 84kg. Det är alldeles för mycket enligt mig.. Och jag känner mig inte speciellt lycklig när jag ser mig själv i spegeln. Men vilken tjej gör det? O.o

Jag har även en hund som behöver promenader och aktivering, men är även anpassningsbar.

Mitt dilemma är att jag hittar ingen motivation att ta en lång promenad varje morgon och kväll eller göra situps. Det spelar ingen roll att jag tänker på hunden - att hon måste ha lång promenad. Jag kan lätt slingra mig ur saker och ting. Jag vet att jag inte behöver någon som pushar mig, jag behöver någon som blir arg på mig - som säger åt mig vad jag ska göra och när. Någon som håller koll. Men det går väl inte?

Jag vill gärna gå ner i vikt, iaf till under 80 strecket. Men trots det så proppar jag i mig dumheter. Varför? Jag är sugen på något när sambon åker iväg till jobbet eller sover på dagarna (han jobbar natt.)
Och jag vill kalra mig utan hans hjälp. Jag har försökt med hjälp av honom, men han har för mycket i skallen för att kunna hjälpa mig till 100%..

Finns det någon där ute som kan hjälpa mig att hjälpa mig själv?

freck
2011-01-15 15:05
0

Jag skulle kunna ställa upp att hjälpa dig. Jag har själv minst 6 kg som jag ska gå ner. Men jag är född med tävlingsinstinkt, hatar att förlora. Vi kanske skulle kunna byta msn med varandra?

Lic. Personlig tränare
Lic. Hälsoinformatör
Lic. Kostrådgivare

[Jhillhzan]
2011-01-15 16:25
0

Varför inte? Byta idéer med varandra etc :)

LillJay-Music@hotmail.com

[Norrbysa]
2011-01-25 13:22
0

Du måste börja fråga dig själv varför du gör det dåliga val som du gör. Vill du verkligen gå ner i vikt? Om du verkligen bestämmer dig för att gå ner i vikt så kommer du inte att "slingra dig ur".

För att du ska acceptera en förändring i ditt liv krävs det att du har dessa 3 komponenter:

Var optimistisk - du måste tro på dig själv för att gå ner i vikt.

Inblick - du vet att det är dags att göra något åt vikten.

Omställning - du är redo för förändring.

Gör sedan såhär:

1. Sätt dig själv högt på prioriteringslistan!

2. Ställ dig frågan vem du vill vara om 20 år och hur du ska uppnå det.

3. Gör en lista över allt du är stolt över.

4. Uppmuntra dig själv genom att tänka på andra tillfällen när du har lyckats och presterat bra.

5. Var beredd för en omställning. För att lyckas måste du sätta förändringen före andra projekt i livet.

6. För att hålla motivationen uppe när det är som svårast kan du skriva upp alla bra argument till varför du gör det här. Se till att ha lapparna nära till hands i alla lägen.

[Jhillhzan]
2011-01-26 14:21
0

Mycket bra! Jag blir inspirerad och ska sätta mig och fundera lite, skriva ner och så :)

[Malin]
2011-01-27 16:22
0

#3 Riktigt bra tips där!