Träning iFokus

Träning

Etikett: hemmaträning
Läst 2674 ggr
Fiona
0

Hur ska man gå tillväga?

Hej!

Vad jag har förstått så går det inte att punktförbränna fett så jag har en liten fråga, jag är smal (175 cm, 59 kg) men har gått och dratt på mig en liten putmage. Går det få bort den på något sätt utan att gå ner i vikt på resten av kroppen? För det vill jag inte!

Äter ganska mycket godis & likande (har dock lyckats dra ner till bara helger de senaste två veckorna) och tränar inget förutom ridningen. Har dock kommit ut och joggat några gånger det senaste. Hur tycker ni att man ska gå tillväga med träningen? Är endast intresserad av hemmaträning!

Tack på förhand!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Howliten
0

Du verkar vara ganska smal. Fettförbränning får du genom konditionsträning, som du ju gör med ridning men främst jogging.

Hur står det till med rygg och magmuskulaturen? Det är mycket viktigt med ryggmuskulaturen. Den hjälper till med magen.

Jag är glad. Är du?

Fiona
0

Kan väl inte påstå att det är några muskler att skryta över, vill gärna ha tips på bra övningar som man kan göra hemma. Hade massage lektion i skolan i fredags där det visade sig att min hud är fastvuxen i musklerna i nedre delen av ryggen, låter inte heller så trevligt…

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

freck
0

Du som rider behöver inte göra så mycket hemmaträning om du rider någon gång i veckan. För du kanske har fått lära dig att du måste sitta med rak rygg när du rider? Lägg då bara till ett litet moment till där: dra in magen bara liiiire granna och spänn magmusklerna. annars så kan du göra helt vnliga sitt-ups. Men även där kan man göra så att man drar in magen lite och spän bålen innan du drar upp dig. då aktiverar du dom nedre magmusklerna (transversus). Men sedan får du ju inte glömma att äta mycket protein när du tränar och rider.

Lic. Personlig tränare
Lic. Hälsoinformatör
Lic. Kostrådgivare

LaSadie
0

#2 Du kan ju testa på ett Core pass på Friskis eller liknande för att se vilka övningar man kan göra hemma. Men klassiska är plankan och sit ups.  Ett tips som jag lärt mig och använder är att man ska tänka att man har ett "skärp" som man drar in ett hål för lite och på så vis aktivera de magmuskler som är viktiga för ett stabilt bålparti

Soffe
0

Minska ner på de snabba kolhydraterna till max en gång i veckan eller helst inte alls, alltså godis och sen äta flera mål om dagen. Fortsätt med din joggning o ridning är ju bra träning oxå. Magen kan du träna hemma. Du kan ex. köra 3 övningar 2-3 dagar i veckan.

Fiona
0

Tack så jätte mycket för svaren!

Jenny