Träning iFokus

Träning

Etikettskador-och-problem
Läst 6185 ggr
[YlvaP]
0

Ont i ljumsken

Jag har på den senaste tiden haft ont i ljumsken och det påverkar min träning negativt. Jag var till en läkare i december men jag fick bara sjukgymnastik. Det har blivit värre och jag misstänker något annat än bara överansträngning.

Vad finns det för träningar som inte sliter på ljumsken?

LaSadie
0

Simma?
Strechar du annars ljumsken ordentligt? Jag fick enormt ont i ljumsken ett tag, började strecha den och då blev det bättre, men det tog ett tag.

[YlvaP]
0

Nä jag brukar inte strecha (stavas det så?). Simmade igår men jag klarade inte av att simma bröstsim då jag är tvungen att "sära" på benen ganska långt. Ljumsken hör ihop med mina höftproblem också. Får ont runtom höften. Från alla håll från kulan.

LaSadie
0

Börja stretcha (så stavar jag iallafall Glad) ljumsken. Sitt ner med fotsulorna mot varandra och så känner du hur ljumsken sträcker ut.
Vad tråkigt att du har höft problem… funkar det att cykla då?

[YlvaP]
0

Njae egentligen inte men jag cyklar iaf. Det gör sjukt ont efteråt och kan knappt gå.

LaSadie
0

ajaj… jobbigt. Har du pratat med en sjukgymnast?

[YlvaP]
0

Nä för vi har inte råd med dessa besök som kommer att vara en gång i veckan och det blir ju 4 besök på en månad och det är mycket pengar på en gång. Förra året hade jag frikort men nu har det börjat om igen så det tar ett tag innan jag kommer upp i det taket.

LaSadie
0

#6 det var synd Rynkar på näsan det tar ett tag när man kommer upp till det taket tyvärr. Min sambo som har cancer kommer upp till fribeloppet på mediciner på bara en spruta, men sjukbesök tar det längre tid (och pengar)

[YlvaP]
0

Ja det är hemskt att det skall ta sån tid. Förra året komma jag upp i den redan i maj men nu kommer det att dröja för jag kommer att försöka att inte gå så ofta till läkaren utan jag får stå ut med mina smärtor istället.

Tråkigt med din man.