Träningsdagböcker
Är det någon här som använder sig av träningsdagböcker på internet?
Det finns flera olika. Shapelink, funbeat och jogg.se är några exempel.
Jag personligen gillar shapelink för dess funktioner och jogg för den värdefulla info som finns där.
Men ändå är det funbeat jag änvänder eftersom min kompis är där. :-P
Jag har dumbbell.se
Funbeat!
Jag har min klocka som laddar upp info på nätet (eventuell karta, puls, hastighet, kaloriförbrukning med mera). Sidan funkar rätt smidigt, man kan även lägga in träning manuellt och lägga in mål. Garmin.
Annars har jag mina kalkylblad på datorn, min man har hjälpt mig formlerna.
Har cykeldator och pulsklocka med gps, så jag skriver bara in sträcka, tid och plats (eventuellt någon extra kommentar plus länk). Får då koll på bland annat hastighet och de senast 7 dagarnas träning. Kom just på att jag skulle kunna lägga till en formel för kaloriförbrukning också, får se…
Nej, jag håller reda på min träning genom en egen träningsdagbok som jag bara kör i Word hemma på datorn.
Ibland går jag tillbaks och tittar på det allra första passet jag körde med min PT och ler för mig själv åt anteckningen jag gjorde då: "Vansinnigt jobbig övning. Jag var helt slut. Vad HAR jag gett mig in på???"

Det var i slutet av juni förra året. Sedan dess har en del vatten runnit under broarna…

Jag har heia heia. Har inte använt den på länge nu
Men den är rolig och sedan kan man se sina vänners resultat med (ser man kanske på de andra med, men jag har bara testat heia heia's)