Utmaning, prova något nytt!
Är det någon som är sugen på att prova något ni inte riktigt kommit er för eller vågat? Gör det nu!
Min utmaning till er är att prova på en ny tränings/motionsform. Det kan vara vad som helst, klättrin, spinning, ridning, dans, löpning, 8 minutesprogrammen eller ja precis vad som helst. Berätta gärna efteråt hur det var, det är alltid kul att få höra åsikter om olika träningssätt.

Själv har jag bokat in mig på två nya pass på friskis och svettis. Jag ska nästa vecka prova på yoga och afrodans. Återkommer med min upplevelse. Spännande ska det bli då jag har svårt med koncentrationen (yogan) och motorik och koordination (afrodansen) men utmaningar ju aldrig fel.
Upptäckte att det finns en fäktningsklubb inte alltför långt bort så jag har skickat ett mail för att visa mitt intresse som det stod på hemsidan att man skulle göra ifall man var intresserad av nybörjarkurs så hoppas, hoppas att någon kurs startar. Fäktning har jag alltid tyckt verkar kul och så himla dyra var inte priserna i denna klubb och enligt prisexemplet så ingick hyra av utrustning också.

#2 Oh hoppas det blir av!

Jaha, afrodansen blev utbytt mot yoga på det passet jag tänkte gå och nu har dom börjat med höstschema så jag hari nte hittat något pass som fungerar för mig än.
Däremot provade jag yoga igår. Det var rätt svårt att hålla koncentrationen och känna efter i kroppen och så men det är sånt jag behöver träna på. Rent fysiskt så är det helt klart träning jag behöver, kände mig ungefär lika smidig som ett kylskåp…
Känner igen mig HannaM i kylskåpet, min man brukar ironiskt påpeka att jag är smidig som en gasell.
Jag vill testa zumba.
Jag och sonen gör solhälsningar. Sonen är bättre än jag. Men det ger bra positiv energi till dagen.

Nu har jag också provat på cirkelfys, det har jag inte varit på tdigare. Det var tufft men väldigt bra träning.
Ska prova på core + spinning för första gången på onsdag :)

Snart ska jag spela tennis :D Ska bli skoj att testa på och se om det är nått att ha. Jag har inte så mkt tålamod för tekniksporter utan vill kunna allt på en gång eller att det kommer naturligt som löpning/friidrott och fotboll är för mig.

#8 Det låter inte dumt!
Själv har jag min första ridlektion på onsdag.

#9 Tennis var väldigt skoj
Ridning är roligt, red läääänge

#10 Vad bra att tennis var kul! Ja, jag har varit på lite turridning och suttit på andra hästar ett par gånger men nu har jag äntligen fått den där tummen ur och ska gå på ridskola=p Islandshästar är det.
Var HannaM? Jag vill åsså rida islänning, helst där Lillan på 18 månader får testa sitta på häst

#12 Jag ska rida ute på Färingsö (Stockholm)
Fasen jag som bor i gbg.

#14 Google är din vän=) Det finns säkert någonting där också.

putt putt
Är det någon som har testa på något nytt inom träning?
Vill testa att klättra igen. Min systers bf är klättrare så kanske kan få låna hennes utrustning nästa gång jag är i Holland och hälsar på 
Har inte testat något nytt. Att klättra låter skoj!
Någon gång skall det testas.