Törs jag?
Tänkte fara ut och jogga imorgon men jag vet inte om jag törs göra det. Det är snöiga och plogade vägar. Jag har gamla skor med en utsliten sula under så jag kan lätt halka. Men om jag springer försiktigt så kanske det går.
Vad tror ni? Törs jag?
Jag skulle omväxlande promenera och ta springsteg, beroende på hur mycket jag litar på underlaget. Testa du. Det kan bli ett litet äventyr! 
Ja det kan det. Hoppas det inte är minus 10 eller mer när jag skall ut. Jag måste börja tänkte jag. För om jag skall orka springa Vårruset i maj så vill jag ha kondis och orken. :D
Vad jag förstår har du fått ett bra träningsprogram av Malin.
Vill bara uppmuntra dig att inte ta i för mycket till en början!
Jag har själv som mål att kunna springa 30 minuter i sträck utan att bli trött, till sommaren. Men inser, att trots att jag har fin fysisk form nu, måste jag ta det lugnt inledningsvis!
Igår joggade jag på träningen för första gången, och det gjorde jag bara 8 minuter. 1 + 2 + 2 + 3 minuter, med ca 5-10 minuters "paus", dvs. vanlig gåing, däremellan. Tänkte trappa upp med kanske 1-2 minuter i veckan och gradvis öka tempot. Nu körde jag bara 7,2 km / timme.
Jo jag har fått ett jättefint program men jag blir så rastlös av inte träna alla dagar. Men med springande tänkte jag bara köra en gång i veckan till en början.