Träning iFokus

Träning

Etikettutomhusträning
Läst 2420 ggr
Loewen
2011-01-03 17:18
0

Vinterträning

**Hur tränar ni nu på vintern?
**Snön och mörkret gör det ju lite problematiskt att löpa/promenera mm., så vad hittar ni på?

Har lite dålig fantasi så det skulle vara roligt att höra några vad ni gör och få lite inspiration. ;-)

Courage does not always roar, sometimes it's the quiet voice at the end of the day whispering I will try again tomorrow.
www.loewen.blogg.se

Gasoline
2011-01-03 17:35
0

Jag kör lite situps och annan liknande träning här hemma då skogen är full i snö. Har varken råd eller törs gå till gym. Skulle vara trevligt med tips och ideer på vad man mer kan göra ;)

Howliten
2011-01-03 18:28
0

Finns massor av träning man kan göra hemma i ensamhet.

Yoga, finns DVD:er.

Styrketräning med den egna kroppen som vikt (det finns massor av böcker där man lär ut olika övningar för kroppen där man använder den egna kroppsvikten).

Hoppa hopprep, mycket bra för kondisen.

lite bra länkar:

http://www.styrketraning-kvinnor.se/styketraningsprogram-.aspx

http://www.muscles.se/traning-med-kroppsvikten/

på den här sista länken så finns det en länk till en sida där man listat en himla massa olika övningar man kan använda sig av där man använder sin egen kroppsvikt som motstånd. Man behöver alltså inte maskiner eller andra vikter. Att jag inte länkar direkt till den är att infon på den första sidan är bra att läsa.

Lycka till.

Sanne

Jag är glad. Är du?

PatrikHagglund
2011-01-03 19:35
0

Löpning, utomhus! Flört Det största problemet är att det är halt, annars går det bra bara man är ordentligt klädd.

Annars kör jag styrketräning och motionscykel.

Loewen
2011-01-03 21:05
0

Idag åkte jag längdskidor i en timme, kanske 3-4km. Det är väl ganska bra motion? :-) Tipsar i alla fall om det, det var jätteroligt och kändes härligt efteråt.

Tack för alla braiga ideér. :-D

Courage does not always roar, sometimes it's the quiet voice at the end of the day whispering I will try again tomorrow.
www.loewen.blogg.se

LaSadie
2011-01-04 02:07
0

Spinning!! Ska testa att springa utomhus… snart…

[Malin]
2011-01-04 13:19
0

Finns en tråd om detta här Glad