Träning iFokus

Träning

Etiketthemmaträning
Läst 2258 ggr
Odinn
0

När ska man träna?

När är det bäst att träna?  På morgonen? Kvällen?
Ska man äta innan eller efter man tränar?
Vad är bäst att äta då?

"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"

[YlvaP]
0

Jag brukar att välja att träna på eftermiddagarna. En stund efter lunch men inte så att jag blir hungrig till mellisen.

LaSadie
0

Om du vill gå ner i vikt ska du träna innan frukost, då tas energin från fettdepåerna. 
Själv tycker jag om att träna mellan lunch innan middag. På sommaren tränar jag på kvällen, allergisk mot pollen Tungan ute

Odinn
0

Okej tack! Glad

Hemulen
0

Jag tror det är rätt individuellt, beroende på när du har mest energi. Jag har provat mig fram och jag är starkast på morgonen, men jag äter alltid frukost innan jag tränar. Oftast tränar jag dock på kvällen då det oftast blir mindre stressigt så.

Jag funkar bäst på träningen när magen är någorlunda tom, undantaget är om jag tränar på morgonen.

Om jag tränar på kvällen brukar det vara bäst om det var fyra-fem timmar sedan jag åt. Anledningen till detta tror jag beror på att annars lägger kroppen energi till att smälta maten och mindre till att orka igenom träningen.

Jag tycker det är jätte viktigt att äta efter träningen, helst något rikt på protein, eftersom kroppen behöver det för att reparera och återuppgygga musklerna efter träningen. Om det dröjer länge tills jag kan äta dricker jag alltid en proteindrink efter passet, annars nöjer jag mig med middag när jag kommer hem.

jag tror du får prova dig fram efter vad som passar dig och din kropp. det finns oftast inget sätt som passar alla

Bergspuman
0

Instämmer med föregående talare, det är väldigt individuellt. Ofta är det dygnsrytmen som avgör när du mår bäst av att träna.

Är du morgonmänniska funkar det troligen bäst på morgonen eller mitt på dagen.

Är du kvällsmänniska gissar jag att du är starkast och kan ge mest på träningen på eftermiddag eller tidiga kvällningen.

Jag själv tillhör den senare sorten och träna före frukost är no-no för mig. Det kan hända, men det är ytterst sällan. Har även svårt att äta rejäl frukost vilket ytterligare tar bort morgonträningsalternativet.

För att jag ska få ut mest av mina träningspass behöver jag i regel ha ätit minst två måltider, varav minst 1 måltid med lagad mat, under dagen totalt sett, innan träningen. För att jag ska uppfylla det, måste alltså passet läggas på em eller kvällen Glad.

Vad du behöver innan passet, är också väldigt individuellt. Somliga klarar sig med yoghurt och kanske en smörgås, jag däremot måste ha lagad mat innan passet, och ha fulltankade kolhydratdepåer, annars blir jag alldeles för kraftlös i styrkeövningarna.

Testa dig fram. Det gjorde jag med.

Odinn
0

Tack för era svar!

Jag är både morgon och kvällsmänniska… Kan vara uppe sent på kvällen och gå upp tidigt på morgonen och ändå vara pigg. Men jag ska prova mig fram och se vad som passar bäst Glad