Vad tror ni om detta?
Från att ha varit en "soffliggare" skall jag (har börjat) träna så här:
Måndag: cykling på motionscykeln
Tisdag: Kinect - Your Shape (som wii fit plus)
Onsdag: Cykling på motionscykeln
Torsdag: Simma + Kinect - Your Shape
Fredag: Vila
Lördag Cykla på motionscykeln
Söndag Kinect - Your Shape
Tror ni att jag kommer att tappa suget efter ett tag? Jag gör detta för att minska på min vikt tillsammans med kostförändring.

Risken är att man går ut för "hårt" och tappar sugen. Sätt upp mål som är lätta att nå upp till för att hålla motivationen uppe 
Ja det är det jag misstänker att det kan bli för jag brukar tappa suget efter ett tag. Vad kan jag sätta upp för mål som är bra?
Jag cyklar tex bara i 20 minuter och tänkte öka på när jag fått bättre kondis. Med Your shape vet jag inte riktigt hur den funkar men det visar sig när jag kommer hem och får testa den.
Hmm, ja det var en bra fråga! Du kan ju försöka göra något du inte brukar göra en gång i veckan som lite motivation.. tex. 20 situps om dagen i en vecka, gå någonstans istället för att ta bilen osv. Sätt upp lite personliga utmaningar så att säga!
Jag kommer ju köra en utmaning i början på nästa år också som du gärna får delta i. Det kommer info om det väldigt snart!
Ja du skriver väl om det i din blogg?
Ja jag kan nog variera lite mera med träningen. Till våren tänkte jag gå till dagis med flickorna istället för att ta bilen. Kanske jag får med mannen på promenader också när han är hemma.
Jajjamen, jag skriver om det i bloggen :)
Ja, men vad bra! Varje grej är ju en bra grej om man säger så! Jag hjälper dig gärna med både träningsprogram och kostprogram om det skulle behövas.
Åh det skulle var toppen om du orkade med det. Jag känner att jag är helt novis på det hela.
Ja, men självklart! Det är ju mitt stora intresse och jag älskar att hjälpa folk så för mig är det bara kul :)
Bara att maila maliniform@gmail.com med vad du har för mål, vad du vill ha hjälp med och så så kan vi fortsätta diskussionen där :)
mejlar dig. :D
Gör så :)

Finns en artikel om att sätta mål med SMART modellen. Det handlar om att sätta realistiska mål och ha fokus på det man vill uppnå med sin träning. Men sätt mindre delmål och ett större mål, som att först klara springa en kilometer och sedan öka för att tillslut klara av Vårruset eller likande :)
Tack jag skall kolla in den artikeln.