Springa med broddar
Hejsan,
har varit frustrerad ett tag nu att jag inte kunnat sticka ut på en joggingtur i det fria. Spikskor är dyrt men läste att man kunde köpa broddar på apoteket som man binder fast under hälen. Det ska visst gå alldeles utmärkt att springa med dem. Min fråga: Har någon erfarenhet av det och hur är den erfarenheten?
Sanne
Jag är glad. Är du?

Det uindrar jag med :D

Jag har dock aldrig provat men sett en massa personer här uppe i sth som har sprungit eller gått med sånna broddar :D
Det viktigaste är ju att dom sitter bra på skorna man har.
Jag är för otålig att vänta. Tänkte som så att om det inte funkar så får mamma dem. Hon ska i vilket fall som helst ha ett par.
Jag har idag införskaffat ett par broddar på apoteket. Hälbroddar 239 kr kostade de. Vädret här hemma i Åhus är just nu förfärligt och jag tror inte att det avtar till kvällen så något spring blir det inte idag. Om inte annat så ska jag bege mig ut och prova innan helgen är över. 
Jag lovar att informera hur det gick. Om det så är från sjukbädden med gipsat ben 
Sanne
Jag är glad. Är du?

Haha! ja såklart att du måste informera oss, är det skit bra så ska vi också skaffa sånna ^^
Jag är sjuuukt nyfiken!
DÅ är det dags att stilla er nyfikenhet. Premiären stod igår eftermiddag men jag hade inte tid att logga in och skriva efteråt.
Det fungerar alldeles utmärkt att jogga med broddarna jag köpt. Tjjooohooo!!!
Joggar man där det är plogat så går det bra. Jag har inte testat att ge järnet med dem men tror att det kan vara förenat med lite risk. Där det bildats lite mer snömodd är det däremot lite svårare. Men jag kunde jogga runt en av mina vanliga rundor på strax över 3 km. Trottoarer med andra ord.
De här broddarna har broddar under hälen, men det finns de som har under framfoten också. Jag såg det på nätet idag. De kanske är bättre om man vill springa hårt.
http://www.skotornet.se/product_info.php/halkskydd-steady-dubbar-broddar-p-906
Det märktes att jag inte joggat på ett par veckor. Men det var riktigt skönt.
Skorna blev inte värst blöta heller. Och frös gjorde jag defintivt inte.
Om det inte blåser alldeles för mycket så blir det en runda till i eftermiddag. 
Jag är så glad att det fungerar, nu kan man jogga runt utomhus igen.
Jag är glad. Är du?

vad härligt! funderar skarpt på att köpa egna nu
#7 Ja det är bara ut o prova. De jag har köpte jag på apoteket utan att kolla runt lite och såhär i efterhand hade jag nog valt de med broddar under hela foten. Då kan man öka takten också.
Jag är glad. Är du?
#9 Ja, precis sådana fast jag tror de jag kikade på hade 2 broddar till Med dem kan man öka takten tror jag. Inte så dyra heller. Har nägon testat dem?
Jag är glad. Är du?