Effektiv träning på löpbandet?
Hej! Jag har en liten fråga om hur man kan utveckla eller hur man nu ska kalla det sin träning på löpbandet? Kan man t.ex. Gå med hantlar eller finns det några andra bra övningar man kan göra för att få en så full effekt som möjligt? Undrar dessutom hur intervall träning går till? Och om man kan göra på olika sätt för att bränna lite fett/ eller att bygga muskler?
Klart man kan gå med hantlar :) Prova det!
Intervallträning kan se lite olika ut men du kan exempelvis springa två minuter, gå en och fortsätta så typ 20-30 minuter! Hur länge man vill göra respektive grej bestämmer man ju lite själv förstås :)
OK ska man bara ha dem hängande då? Jag är rätt svag i armarna hur mycket borde man köra då? Ska man springa med hantlarna och om man tex kör intervall träning? Så intervall träning gör man lite själv hur man vill med då. ^^ Men intervall träning är väl bra om man också vill bränna lite? :O
Ja, jag tror att intervaller är bra för förbränningen! :)
Om man går kan man ju köra lite olika övningar och hantlarna behöver inte vara särskilt tunga heller. man kan ju ha ankel- och handledsvikter när man springer! Det är nog det lättaste :D
Okej! :D Aha såna tror jag dem inte har på gymmet, får ta och köpa när jag har råd ^^ Det är inte dåligt för handlederna då, har hört att dem kan vara känsliga :S Får köra med hantlar när jag går och lägga ifrån mig dem när jag ska springa :P
Hmm, det är en bra fråga! Vet tyvärr inte om det kan vara dålig för handlederna :S
Hehe okej :p