Styrketräning för akrobat
Hallå alla glada!
Kan ni komma med några förslag på styrkeövningar till en akrobatik tränande tjej? De ska helst vara utan redskap, det enda jag har är typ hantlar så….. Behöver ren råstyrka och inga uppblåsta gymmuskler.
Tacksam för svar (och hoppas på att jag inte retade upp alla gymmare…)

Pilates?
Stå på händer. Belasta armarna med egna kroppen. Sänk kroppen sakta, för den upp och ner.
Styrketräning. För att få de där gymmusklerna som du inte vill ha måste du träna supermycket. Däremot kommer du bli stark av just styrketräning, lagom sådan.
Jag tror du skulle få det resultat du vill ha just det. En bra sida som förklarar det bra är denna.
http://www.styrketraning-kvinnor.se/
Good luck
Jag är glad. Är du?
#3 Vilken bra sida! Jättemånga bra tips ju! 
Jepp. Mitt eget träningsprogram har jag komponerat med hjälp av den sidan. Den förklara också väldigt bra hur det fungerar med syrketräning och att rädslan att bli biffig är ganska överdriven. 
Jag är glad. Är du?
Ja det tror jag är jätteviktigt att folk lär sig att man inte blir asstor atomatiskt av att styrketräna. När jag började träna så vägra jag styrketräna för jag ville inte gå upp i vikt och jag gick inte ner något i vikt trots jättehård konditionträning. Nu vet jag bättre
Jepp, att få till lite muskler är kanon, det behöver inte vara stora muskler. Men de bränner fett. EN kropp utan muskler bränner mindre. Och när man blivit av med en del fett, inte allt, så syns musklerna litegrann och det är snyggt tycker jag.
Samtidigt blir man stark.
Jag är glad. Är du?
Att få sådana där stora muskler som kroppsbyggarna har, tar låååååång tid. Längre tid än vad de flesta fattar!
Dessutom krävs det ofantligt hård träning för det, gristräning i flera års tid.
Jag har gymmat nu i ett halvår sedan jag tog upp träningen igen efter ca 5 års uppehåll. Har i och för sig alltid till viss del synliga muskler på lår, vader och överarmar. Men att få t ex ryggfiléer och få hårdare muskler i rumpan har tagit ett halvår. Och jag har inte blivit av än med mina överflödskg, har ca 8 kg kvar.
Jag räknar helt kallt med att det kommer att ta 2-3 år innan min kropp är riktigt vältrimmad!
Och alltså 2-3 års gristräning till… 
Obs jag tränar för att bli allmänstark, INTE för att bli en biff.
Dessutom är jag 46 år och ingen ungdom längre. Men det kan ju bli roligt att bevisa att man kan lyckas även efter 40 hihi.
Du kommer bli så slank som en riktig puma
Finfin med andra ord. (där var jah lite vitsig…
)
Och åldern spelar ingen större roll. Är själv 42 och har börjat med styrketräningen i år. Är inte heller ute efter pumpade muskler men däremot vältrimmade. Och sedan är det ju ganska ok att vara stark när man brottas med gubben min… he he he
Jag är glad. Är du?
Ok. Tack för tipsen, är inte "rädd" för att få synliga muskler utan vill inte ha det här gymmusklerna d.v.s. (som dom säger på träningen att gymmare inte egentligen är starka utan bara uppblåsta). Personligen tycker jag att det är snyggt med muskler men gymmare brukar få så "buliga" muskler vilket ser sk*t fult ut, tycker jag. Jag behöver statisk styrka där man kan jobba på länge utan att bli trött, många reps.
Men som sagt fina svar!
Du är nog ute efter gymnast-muskler, gymnaster brukar ha jättefina kroppar och muskler. Kolla med ett gymnastikförbund hur de lägger upp styrketräningen!