Träning iFokus

Träning

Etikettövrigt
Läst 2051 ggr
[Malin]
0

6- veckorsutmaningen

Igår körde 6-veckorsutmaningen igång på ÄTA TRÄNA KÄMPA. Det innebär att du ska utföra vissa grejer under en period på 6 veckor men samtidigt också ha veckoutmaningar under varje vecka.

Här kan du läsa mer om utmaningen!

[YlvaP]
0

Jag läste om den igår. Visste inte att man kunde börja så här i efterhand.

[michaelalundgren]
0

Wow, tror jag ska hänga med på den :)

fotokrafs
0

Åh.. en utmaning. Tror jag skall testa.. Måste komma på en bra belöning till mig själv först :)

fotokrafs
0

Hey, hur har ni gjort med trappstegen? Jag har 845 trappsteg kvar, funderar på att ta det som ett pass på söndag eller om man skall dela upp på två dagar..

fotokrafs
0

Nu är det gjort! Blev ett trappass på morgonen. 
78×10 + 105=885 trappsteg (självklart räknade jag bara uppför)

Grymt jobbigt, hade rätt bra tempo!
Älsklingen som hängde me' sa "Detta gör vi aldrig om" Tungan ute

[Malin]
0

#5 Bra jobbat! Jag har kvar en del av mina faktiskt :/

fotokrafs
0

Det blidde ytterligare en trapp igår, så det slutade på 990 trappsteg den dagen.
Men nu ny vecka och nya utmaningar… iofs kanske man fortsätter att ta trappen upp i stället för hissen till lyan. :)

[Malin]
0

Ja, trappträningen är ju aldrig fel faktiskt! Hur går det med era kilometrar, fina ord och allt annat?

fotokrafs
0

#8 Jorå, det går bra.. det enda jag ligger lite efter med är kanske plankan. Får köra extra på den i helgen :)

Veckans utmaning går väl bra förutom att jag är lite orolig att jag kanske inte hinner gå något idag. Visst borde jag kunna klämma in en kilometer, men kan bli stressigt, får springa den istället för att gå. Fullt upp idag!

fotokrafs
0

Nix, blev inte ens en kilometer i torsdags. Men det är lugnt, det bakslaget i utmaningen är redan förträngt.  Oskyldig

Imorgon får det bli långpasset!

fotokrafs
0

Denna vecka tyckte jag var tuff, speciellt när jag försöker att vila benen och inte gå eller springa så mycket. 10 timmar träning! Hur gick det?

Jag klarade 07:31:40, men om jag räknar med avslappningsträning och helgens städning så får jag mer än 10:00:00..
så jag säger att jag blev godkänd! Tungan ute

fotokrafs
0

Denna vecka 1000 hopp och ett "distanspass" 20 km på en dag , eller för mig som cyklar kanske till och med 40 km på en dag…

Distanspasset skrämmer mig lite.. har precis klarat av en mil på trainern, men har 3 mil kvar. Förbannat tråkigt om jag skall göra alla på balkongen, så hoppas på att maken känner för en sväng med cykeln i eftermiddag. Annars får vi ta en utflykt i helgen… Peppar mig själv!

Hur går det för er?

fotokrafs
0

Finalveckan, äntligen! Tungan ute

Gjorde alla maxtesten utom "Halvtimmen" nyss. Jag tänkte att det var skönt att få dem gjort, fast det klart jag tar nog och gör dem i slutet av veckan också. Det gick mycket bättre än jag trott… men tror, VET att jag kan bättre bara jag blir starkare mentalt och inte ger upp så lätt. Hoppas på mycket jävlar anamma när jag kör Halvtimmen!

Annars då? Jo, bara 3 träningspass och 3½ minuter planka kvar. Skall försöka med ett backpass också… sen det där med ny träningsform vette tusan… får försöka hitta på något.

Hur går det för er? Malin, du är fortfarande med va? Glad

[Malin]
0

#13 Klart jag är med fortfarande :D

Här går det helt okej! Jag har en del kvar på plankan och kilometerna men resten ligger bra till. Missade dock ett gäng hopp och lite så, men har vart förkyld så ja, det är mänskligt att fela :)

Maxtesten tar jag på fredag! :)

fotokrafs
0

Ibland går inte allt som man vill, ibland blir man sjuk. Jag har hittills klarat mig från sånt trist som förkylning dock fick jag känningar i benen för några veckor. Jag tar det lugnt på joggfronten tills jag skaffat nya skor och får köra på cykeltrainern en halvtimme istället för att springa som maxtest. Eftersom jag skriver träningsdagbok så har jag ett bra hum om hur fort jag cyklade då så… men visst är det trist, helst skulle jag ju vilja springa!

Kämpa på! Skrattande

fotokrafs
0

Veckan har hittills varit riktigt bra. Allt har känts så lätt. Tog en rask lite längre promenad idag och fick inga känningar alls i skenbenen. Dagens cykeltur gick undan och trappen gjordes på bästa tid med flera sekunder, var "knappt andfådd".

Nyss gjorde jag Halvtimmen på cykeltrainern, jag klarade målet och hade mycket krafter kvar när jag var klar trots massa spurt. Borde ha tagit i lite mer i början. De andra maxtesten gjorde jag redan i måndags och alla gick över förväntan. Så nu är jag klar! Eller nja.. det enda jag har kvar är ny träningsform och det får bli att ta fram boxningshandskarna som knappt använts och hitta någon att puckla på.

Kanske inte gjorde så mycket att jag frossat choklad och nutella de sista dagarna Tungan ute

Inte långt till belöningen nu!

fotokrafs
0

Igår blev jag klar! För mig var denna vecka kanon.

Men vad gör man nu, förutom kör på med träning som vanligt?

Funderar allvarligt på att lära mig spela lite trummor. Jag har noll taktkänsla, dålig koordination och lite tålamod, så det blir nog en riktigt svår utmaning.