Träningsprogram
I denna tråd tänkte jag att vi varje kunda lägga upp våra träningsprogram. Dels för att inspirera andra men även för att det är roligt!
Jag kan börja med denna veckans, alltså v.24:
Torsdag - 30 min medel crosstraining, 15 min medel gång på löpband, 30 min lätt cykling, 15 min lätt Step-Up
Fredag - 30 min medel crosstraining, 25 min löpträning, 15 min triceps och biceps
Lördag - 60 min medel crosstraining, 15 min medel gång på löpband
Söndag - 45 min medel crosstraining, 20 min löpträning, 15 min styrka

Vad är crosstraining?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jag har skrivit avtal nu med en PT och ska inleda min träning på tisdag nästa vecka.
Har som första delmål att vara hyfsat i form till jul, det får ta sex månader att skaffa bättre kondition, lite mer muskelmassa och bli av med drygt 10 överflödiga kilon. Nästa mål är att om 1 år ska jag kunna spela tennis 1 timme utan att bli särskilt trött.
Men det lär ta 2-3 år innan jag är i riktigt god trim, eftersom jag inte tränat regelbundet på sisådär 5 år!
Iaf kommer det troligen att se ut så här framöver:
Tisdag: Gymträning 1 timme med PT, halva kroppen.
Torsdag: Gymträning 1 timme med PT; andra halvan av kroppen.
Lördag eller söndag; Konditionsträning hemma 1 - 1,5 timme, antingen innecykel eller cykeln utomhus med några mördarbackar. Ev. ta några styrkeövningar för axlar och armar, har hantelset hemma.
Jag jobbar heltid, pendlar 3 timmar om dagen och är borta hemifrån runt 12 timmar, så jag har faktiskt inte tid med mer.
Och så kommer programmet för denna veckan, v.25.
Måndag - 40 min löpträning, 30 min crosstraining, 60 min Bodycombat
Tisdag - 30 min crosstraining, 60 min Bodycombat
Onsdag -15 min gång på löpband, 45 min crosstraining, 30 min styrka
Torsdag - 22 min löpträning, 30 min crosstraining, 15 min gå på löpband, 30 min styrka
Fredag - Vila
Lördag - 50 min löpträning, 45 min crosstraining, 15 min gå på löpband
Söndag - Vila

Här fortsätter jag med min komma igång-plan: Tisdag och torsdag 60 min på gymet 

Hmm inte så välplanerad här men varannan dag gym varannan löpning och någon dags vila inimellan är min tanke=)

Jag ska försöka hålla varannan dag träning med exertube, varannan lång promenad med hundarna (de andra dagarna tränas hundarna på andra sätt) och eventuellt en vilodag per vecka.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
AnneN: Crosstraining behöver inte innebära speciella redskap på gym. Det kan också vara träning i naturen. Löpning kombinerat med det som naturen erbjuder; hoppa över stockar, kasta stenar, hänga i grenar…
Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... 

Just nu kör jag trädgårdsarbete 3-5 timmar varje dag. Gymmet har stängt, så det fick bli den här träningsformen. Och jag har faktiskt tappat 1,5 kg!

Vecka 36
Onsdag - 90 minuter gym
Torsdag - 75 minuter gym
Fredag - 60 minuter gym
Måndag: 45 min crosstraining. Lite gym för axlar, rygg, bröst o mage. Massor av stretching.
Onsdag: 45 min crosstraining. Lite gym för axlar, rygg, bröst o mage. Massor av stretching.
Fredag eller lördag: 45 min crosstraining. Lite gym för axlar, rygg, bröst o mage. Massor av stretching.
De andra dagarna däremellan blir det vila eller lite yoga här hemma.
Inte särskilt variationsrikt. Mitt mål är att gå ner i vikt. 8-9 kg. Bli lite tightare.
Jag är glad. Är du?
Har inget direkt träningsprogram men en vecka kan typ se ut såhär…
Måndag — Cykeltrainern & styrka
Tisdag — Gå > 45 minuter
Onsdag — Jogg > 4,5 km
Torsdag — Cykeltrainern & styrka
Fredag — Gå > 45 minuter
Lördag —
Söndag — Back-/intervallträning & gå/jogg > 4,5 km
Totalt > 5 timmar/vecka
Precis som #12 så har jag inget direkt schema, men jag ska faktiskt försöka fixa ett.
Men det här som finns kvar av veckan så ska jag försöka följa det såhär:
Fredag: Promenad runt Strömmen, ca 6 km
Lördag: Snabb gång i spåret, två varv, blir ca 4 km
Söndag: Snabb gång/jogging i spåret 3 varv