Träning iFokus

Träning

Etiketthemmaträning
Läst 2333 ggr
Howliten
2010-10-22 10:38
0

Poweryoga / jogging

Hejsan,

det börjar bli kyligt nu ute och jag som började jogga för ett tag sedan drar mig från att sticka ut på spåret. Har inte joggat på snart 3 veckor. Försöker köra på crosstrainern på gymet men hinner inte med det alltid efter styrkepasset.

Till min fråga. Jag gillar poweryoga. Ur konditionsträning och fettförbrännings synpunkt så undrar jag hur det ser ut mellan 45 minuter poweryoga (tagit bort de 5 min andningsövningen innan samt 15 minuters nervarvning efteråt, 45 min ren träning) kontra 25 min jogging? Kan jag ersätta 25-30 min jogging med 45 min poweryoga?

Poweryoga är ju pulshöjande. Svetten rinner… Skrattande

//Sanne

Jag är glad. Är du?

LaSadie
2010-10-23 02:51
0

Oj svår fråga… Jag tror dock inte att yoga påverkar konditionen som jogging gör, i mina ögon då jag ser jogging som det ultimata konditionshöjandet Glad

Howliten
2010-10-23 22:09
0

Jo, det är nog så ändå. Det är bara att ja tycker jag blir lika svettig och pumpen jobbar den med när jag poweryogar, så jag blev fundersam. Gav mig trots allt ut på spåret idag. Var ganska ok men så är inte tempen så himla låg här nere i södern.

Jag är glad. Är du?

Spongebob
2010-10-25 09:29
0

Poweryoga tror jag inte ger någon kondotion alls (om du inte är väldigt otränad). De pass jag varit på (Les Mills) har mera varit som 45 min stretching med kanske lite styrkemoment och balans. Alltså, skönt och rätt kul men knappast ett substitut för jogging eller liknande.

Segt att springa i snö och regn för övrigt, vintern är tråkig. ;-)

Howliten
2010-10-25 10:10
0

mmm… vi har haft några dagar med ganska milt höstväder, temperaturmässigt. Så jag har kunnat ut och springa.

Ni har nog rätt, jogging och poweryogan går inte att jämföra.

Men slasket och framör allt kylan är kass. Gråter

Jag är glad. Är du?