Träning iFokus

Träning

Etikettövrigt
Läst 2929 ggr
[Trojasmatte]
0

Sluta äta godis?

Tycker ni att det låter som en bra idé att helt sluta äta godis? Jag är ofta sockersugen men äter nästan bara på helger. Problemet är att när det väl är helg så äter jag hur mycket som helst. Eller ska jag bara äta på lördagar och begränsa mängden?

Har funderat ett par dagar och att helt sluta äta godis osv har känts som en bra idé fram tills nu. Ibland måste man ju få unna sig något. Jag ska ta tag i tränandet och börja röra på mig mer.

Vad tror ni?

Visste inte vart jag skulle sätta inlägget.

[YlvaP]
0

Kan man stå emot att bara äta en dag och begränsat så är det okej. Men är man som jag som inte kan hålla mig borta från godis resten av veckan så skall man sluta helt.

[Trojasmatte]
0

De senaste veckorna har jag inte kunnat hålla mig till enbart helger. Har ätit en hel del under veckorna. Men jag tror jag kan klara av att begränsa godiset och bara äta på lördagar. Som det känns nu iallafall!

[ErikSvensson]
0

Äter och tränar du rätt 95% av tiden så gör det inget om du äter godis/utemat en gång i veckan ärligt talat. Det är det långsiktiga arbetet du gör som spelar roll inte vad du gör vid något enstaka mål. FlörtDet är ju inte så vanligt att man somnar smal och är överviktig dagen efter (eller vice versa) så ät ditt godis med måtta om du inte mår dåligt av det.

Jag har själv försökt sluta många gånger men det är inte värt det, bättre att äta det man vill i kontrollerade former.

SgtErikson
0

Vi har helt lagt av sen 5 veckor tillbaka och det går kanon! Då åt vi ändå godis minst 2 dagar i veckan och jag var sockerberoende.

tjoffsa
0

ett tips om du är svag för choklad. Jag var också sockerberoende och var så sugen varje dag på sötsaker i princip.

Nu äter jag istället en ruta eller två mörk minst 70% choklad och jag behöver inte smälla i mig godis om helgerna.

Man rekommenderar tom att äta en eller några rutom mörk choklad om dagen för blandannat ökar det din endorfiner och serotoninhalten som kan dämpas i höstmörkret.

Prova, man går inte upp i vikt av LITE bra choklad varje dag.

[Trojasmatte]
0

Tack så mycket!

#5 Ditt tips om mörk choklad var riktigt bra, brukar bli nedstämd under vinterhalvåret.