Träning iFokus

Träning

Etikettkost
Läst 2578 ggr
[Malin]
0

Hälsotallriken Lagom

Har ni sett hälsotallriken "Lagom"?

Det är alltså en porslinstallrik med tre fack där lagom mycket av varje matgrupp får plats. Mycket smidigt för att hålla vikten, äta hälsosamt eller gå ner i vikt.

Du kan läsa mer om den här

LaSadie
0

Intressant då bara en fjärdedel innehåller kolhydrater som annars "ska" vara 50% av den traditionella tallriksmodellen. Helt sjukt… Men denna verkar bra om man vill ha lite mer koll på sitt matintag

guraknugen
0

Hm… och hur tar tallriken hänsyn till att människor är olika? Det som är lagom för Pelle är ju för mycket för Kalle och för lite för Olle, som bekant. Det där med att dra alla över en kam har misslyckats förr, om man säger så.

LaSadie
0

Fast… jag delat hellre upp min lunchlåda/tallrik utan kolhydrater. Jag åt ett halvår lunchlåda till skolan där jag uteslöt pasta/ris/potatis och satsade mer på protein, fett och lite grönsaker. Höll mig mätt och jag krashlandade inte och föll inte heller i matkoma…

guraknugen
0

Tror fortfarande på att äta en allsidig kost, inget extremt åt något håll. Det får gärna vara gott också, så mår man kanske lite bättre för stunden just när man äter också.